کد خبر 263397
۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶

افزایش موارد گرمازدگی در کل کشور/ 11 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند

افزایش موارد گرمازدگی در کل کشور/ 11 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند

یک متخصص طب اورژانس از افزایش موارد گرمازدگی در سراسر کشور در روزهای گرم مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، کمال بصیری، متخصص طب اورژانس، در ارتباط زنده با شبکه خبر اظهار کرد: تمامی نیروهای پیش بیمارستانی و بیمارستانی آمادگی کامل برای درمان افراد گرمازده دارند. همه نیروها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هشدارهای لازم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری دیابت، فشارخون، اعصاب و روان، خانم‌های باردار و کودکان نباید در معرض مستقیم اشعه فرابنفش قرار بگیرند، افزود: در زمان‌هایی که موج گرما ایجاد می‌شود افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا عمل جراحی قرنیه چشم انجام دادند، نباید در معرض مستقیم نور آفتاب باشند.

این متخصص طب اورژانس ادامه داد: علاوه بر دما، میزان رطوبت و گردش هوا در محیط هم مؤثر است ولی به طور کلی دمای بیش از ۴۰ درجه می‌تواند خطرناک باشد و افرادی که به دلیل مصرف دارو ممکن است در برابر تشنگی دیرتر پاسخ دهند، باید مراقب باشند.

وی در خصوص مصرف غذاهای پرچرب و مصرف مایعات بسیار شیرین هشدار داد و گفت: استفاده از رژیم غذایی خاص توصیه نمی‌شود و در بازه ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ از بیرون رفتن خودداری شود.

بصیری همچنین گفت: در موارد بسیار شدید گرمازدگی می‌تواند منجر به کما رفتن و حتی مرگ شود و بی حالی شدید و تشنج و کاهش سطح هوشیاری از علائمی است که فرد باید به بیمارستان منتقل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha