کد خبر 263047
۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۹

امیر فولادی در گفتگو با «حیات»:

حزب دموکرات‌ داعشیان زمان خود بودند/ بعثی‌ها برای پاک کردن جنایات دموکرات، «دوله‌تو» را بمباران کردند

حزب دموکرات‌ داعشیان زمان خود بودند/ بعثی‌ها برای پاک کردن جنایات دموکرات، «دوله‌تو» را بمباران کردند

رئیس سازمان حفظ آثار ارتش گفت: زمانی که اقدامات دموکرات را در زندان «دوله‌تو» می بینیم متوجه می شویم که آنان داعشیانی بودند که در آن زمان انواع جنایات را انجام داده و افراد بی گناه فراوانی را نیز به شهادت رساندند.

امیر سرتیپ محمدرضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ با بیان این مطلب که زندان «دوله‌تو» از مخوفترین زندانهای دموکرات و ضدانقلاب بوده است، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی هجمه های شدیدی علیه ارتش که تنها بازوی استوار نظام و انقلاب اسلامی بود، آغاز شد. در این میان گروهک‌هایی که توسط پشتیبانان خود در خارج از کشور حمایت می شدند داعیه جدایی طلبی داشته و به دنبال تجزیه ایران بودند.

وی ادامه داد: همانگونه که می دانید بعد از انقلاب گروه هایی در شمالغرب، جنوب غرب و جنوب شرق ادعای جدایی طلبی داشتند که در آن زمان به فرمان حضرت امام (ره) ارتش، سپاه و نیروهای ژاندارمری که به تازگی شکل گرفته بود برای مقابله با آنان بسیج شده بودند. در شمالغرب گروه های فراوانی مانند کوموله، دموکرات و ... بودند. اینها به دستگیری افراد انقلابی و حافظان انقلاب پرداخته و آنان را اسیر می گرفتند و در آن زندان انواع شکنجه ها را روا می داشتند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار کرد: در ابتدا زندانیان را تطمیع کرده تا با آنان همکاری کنند. آنان که حاضر به همکاری نمی شدند را تحت شکنجه قرار داده و در نهایت تعداد بیشماری را انجا اعدام کردند. خوشبختانه گروه تفحص که در آن منطقه وارد شد با کارهای اطلاعاتی و تحقیقات از افرادی که سوابق اسارت در آن منطقه به دست دموکرات را داشتند، توانستند در مناطقی که نیروهای انقلابی اسیر شده و به شهادت رسیدند را شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: زمانی که اقدامات این افراد را در زندنهای دوله تو می بینیم متوجه می شویم که آنان داعشیانی بودند که در آن زمان انواع جنایات را انجام داده و افراد بی گناه فراوانی را نیز به شهادت رساندند. از جمله اینها شهید بزرگوار حسین سامی مقدم و همرزمانشان است که از این تعداد پیکر شهید سامی مقدم شناسایی شده و دیگران از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی خواهند شد تا به آغوش خانواده خود ملحق شوند.

امیر فولادی همچنین گفت: این زندان محلی بوده که دام و احشام را نگهداری می کردند و به  دلیل اینکه آن مکان مخفی بوده است از موقیعت جغرافیایی آن کمتر کسی پی می برده و بعنوان زندان استفاده شده بود. حتی این زندان نیز بعد از آنکه تعداد زیادی در آن به شهادت رسیدند و فراری شدند توسط پشتیبانان دموکرات که هواپیماهای بعثی بودند بمباران شد تا آثار این جنایات پاک کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha