کد خبر 262705
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

معاون وزیر نفت خبر داد؛ 

جشن خاموشی گازهای فلر شرق و غرب کارون تا پایان ۱۴۰۴

جشن خاموشی گازهای فلر شرق و غرب کارون تا پایان ۱۴۰۴

معاون وزیر نفت از جمع آوری تمامی گازهای فلر در شرق و غرب کارون با همکاری شرکت های پتروشیمی تا پایان سال آینده خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۳ با خبرنگاران گفت: امیدواریم با اقدامات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همکاری شرکت های فعال در این صنعت و وزارت نفت، شاهد خاموشی همه فلرهای آزاردهنده و هدردهنده ثروت ملی تا پایان سال آینده باشیم و جشن خاموشی فلرهای غرب و شرق کارون برگزار کنیم. 

جزئیات برگزاری همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران 

وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF در روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه ۱۴۰۳ گفت: در این همایش بین المللی، خبرگان و فعالان صنعت پتروشیمی از کشورهای دیگر دعوت شده اند و ما از نقطه نظرات آنها برای توسعه این صنعت و فرایندهای بهینه استفاده خواهیم کرد و آن را به استخدام صنعت پتروشیمی خودمان درخواهیم آورد. 

معاون وزیر نفت اهداف برگزاری این همایش را این گونه تشریح کرد: همکاری و تقویت همکاری فعالان و صادرکنندگان فرآورده‌های پتروشیمی و موسسات مالی و شرکت‌های تجاری از سراسر جهان، رونمایی از پیشرفت‌های فناورانه، به اشتراک گذاشتن ایده ها، آشنایی با مدیران صنعت پتروشیمی و..‌ ازجمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است. 

شاه‌میرزایی ادامه داد: در حاشیه این همایش، گزیده ای از صنعت پتروشیمی را تدارک دیده ایم‌. 

برنامه‌ریزی فشرده برای جمع آوری گازهای فلر 

معاون وزیر نفت به فرصت های سرمایه‌گذاری‌ در حاشیه این همایش اشاره کرد و گفت: اگر از حرکت سریع صنعت پتروشیمی به سمت فرایندهای جدید غافل بمانیم مشمول جریمه در سطح جهانی به دلیل گازهای مخرب و خطرات روبرو خواهیم شد.

شاه‌میرزایی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی فشرده ای در وزارتخانه‌های نفت و نیرو و محیط زیست انجام داده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه این موضوع در دولت سیزدهم با هدایت شهید جمهور در راس امور قرار گرفت، گفت: با همکاری شرکت‌های پتروشیمی، برنامه ریزی فشرده و منسجم و برق آسایی را تعریف کردیم و توانستیم موفقیت های خوبی را ثبت کنیم. 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: اهم آن، برنامه ریزی و همکاری فی مابین برای جمع آوری تمامی گازهای همراه غرب و شرق کارون تا پایان سال آینده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده جشن خاموشی تمامی گازهای فلر در شرق و غرب کارون را برپا کنیم. 

عرضه اعتباری ۸۰ هزار میلیاردی محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ 

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به انعقاد تفاهمنامه عرضه اعتباری محصولات بالادست پتروشیمی گفت: مجتمع‌های تولیدی و هلدینگ‌ها بنا به سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای کمک به هزاران جوان ایرانی، عرضه اعتباری را از سال ۱۴۰۱ آغاز کردند. 

شاه‌میرزایی افزود: در سال گذشته ۸۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری صنعت پتروشیمی به صنایع پایین‌دست را داشتیم. این عرضه اعتباری، سرمایه در گردش واحدهای پایین دست را افزایش داد و به این واحدها کمک کرد از بانک ها وام نگیرند.

مشکل دستیابی به دانش فنی در صنعت پتروشیمی 

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت دانش فنی در صنعت پتروشیمی گفت: ما هنوز در برای حوزه ها باید دانش فنی را وارد کنیم. برخی طرح‌های ما سال‌های سال به دلیل دانش فنی خاک می‌خورند. 
شاه‌میرزایی افزود: مزیت نسبی صنعتگران پتروشیمی این است که هر کشوری دانش خود را دارد. دانشمندان ایرانی در داخل و خارج در حال کار روی آن‌ هستند. در کنار آن در حال مذاکره برای انتقال دانش فنی از خارج به داخل هستیم‌. 

ابطال مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرانجام پس از پیگیری‌های فراوان و برگزاری جلسات متعدد با مجلس، مصوبه نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع با رای دیوان عدالت باطل شد که این مساله به کاهش نرخ خوراک و سوخت پتروشیمی‌ها در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ منجر خواهد شد.
وی در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: نرخ خوراک به فرمول سابق که در حدود ۵ هزار تومان بود، برمی‌گردد و مبالغ اخذشده در سال گذشته به شرکت‌های پتروشیمی بازمی‌گردد. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha