کد خبر 261561
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱

برپایی اجتماع حسینی در آمل

برپایی اجتماع حسینی در آمل

مردم دیار هزارسنگر آمل در ماه محرم به عشق سید و سالار کربلا آقا عبدالله حسین(ع) با برپایی اجتماع بزرگ به عزاداری پرداختند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ با لبیک بر حسین بن علی(ع) و یا ابوالفضل(ع) صداهایشان را در میدان 17 شهریور آمل طنین انداز کردند تا غم و اندوه شان را نسبت به بزرگترین واقعه و حماسه تاریخ بعد از اسلام نشان دهند.

زنان و مردان پایتخت سرزمین علوی‌تبار مازندران با اجتماع بزرگ ملت امام حسین(ع) همدل و هم‌نوا با مداحان اهل البیت(ع) با سینه‌زنی به عزاداری  سیدالشهدا و فرزندان و یارانش پرداختند.

اجتماع بزرگی که طی دهه اول ماه محرم هر روز به نام شهرستانی از این استان با حضور مسئولان، هیات‌های مذهبی و قشرهای متعدد اعم از زن و مرد، کودک، نوجوان و جوانان برپا می‌شود.

در  اجتماع بزرگ ملت امام حسین(ع) که همزمان در شبکه استانی تبرستان به صورت مستقیم پخش می‌شد عزاداران برای واقعه و حماسه حسینی کربلا و قیام امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل، قیام امام حسین(ع) را ادا کردن حق عنوان و اظهار کرد: آقا اباعبدالله دیدند که حق ادا نمی‌شود و به قیام دست زدند.

وی با بیان اینکه اصل موضوع توجه بر حق است و تمام آن راه دعوت بر حق بوده، افزود: حق یعنی وجود بالفعل است و معانی حق قرب الهی است.

وی گفت: امام حسین(ع) جوری زندگی کرد که خدایی باشد؛ امروز اگر قلمی، قدمی و مسندی، کرسی بر نشستن باشد باید بر حق باشد.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه تمام قیام امام سبب اتصال مردم بر حق بوده است، تصریح کرد: برای یافتن این نشانه بر دو اصل یعنی بر ندای عقل یا تبعیت بر شرع  مورد توجه قرار گرفته و در غیر این صورت از مسیر عترت و امام حسین(ع) فاصله گرفتیم؛ آن کسی که بر مسند کرسی نشسته اگر راهی برای حق مردم قدم برداشته آن مسیر حق است.
 
یعقوبیان با بیان اینکه در صورت قرار گرفتن بر این حق و مسیر حق همان مسیر کل یوم العاشورا را حفظ کردیم، در خصوص حجاب و عفاف و قرار گرفتن در هفته آن بیان کرد: با توجه به این ایام محرم توقع بر پاس داشتن حجاب و عفاف و نگه داشتن حرمت مجالس سیدالشهدا است و آن را حفظ نگه داریم؛ نباید کاری کرد تا حرمت امام حسین(ع) لکه دار شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha