کد خبر 261134
۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰

واکنش نظام وظیفه به بحران تیم ملی ایران/ سردار مهری: لژیونرهای غایب تعیین تکلیف می‌شوند

واکنش نظام وظیفه به بحران تیم ملی ایران/ سردار مهری: لژیونرهای غایب تعیین تکلیف می‌شوند

اعزام به خدمت سربازی ستاره‌های تیم ملی و لژیونرهای فوتبال این روزها تبدیل به یک بحران برای فوتبال ملی و بازیکنان شده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بعد از لغو قانون معافیت معوقت ورزشکاران 3 رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال که چند سال پیش برای پیشرفت ورزش و جلوگیری از نابود شدن استعداد ورزشکاران در دوران خدمت وظیفه وضع شده بود، این روزها شاهد مشمول شدن تعداد زیادی از فوتبالیست هایی هستیم که از این قانون بهره برده بودند.

بیشتر

این افراد امروز در قالب ستاره های تیم ملی تحت قرارداد با تیم های خارجی هستند و عملا برای اعزام به خدمت سربازی باید خسارت فراوانی به تیم خود پرداخت کنند.

علی قلی‌زاده، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سامان قدوس ۵ بازیکن لژیونر فوتبال ایران هستند که طبق قانون از این پس مشمول خدمت سربازی شده و اگر در این خصوص تعیین تکلیف نشوند، علاوه بر مشکل در ورود و خروج به کشور، از حضور در تیم ملی هم محروم خواهند بود و این یک بحران بزرگ در اردوی تیم ملی در آستانه رقابتهای مقدماتی جام جهانی است.

سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، در این رابطه و در پاسخ به خبرنگار حیات، گفت: طبق توافقی که بین وزارت ورزش و ستاد کل نیروهای مسلح انجام گرفته بود، ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال از معافیت ورزشی برخوردار بودند، لیکن در سال گذشته این موضوع به پایان رسید و همه کسانی که از این معافیت ها استفاده کردند تا اول مرداد ماه معافیتشان به اتمام می‌رسد.

سردار مهری ادامه داد: تعداد افرادی که مشمول خدمت می‌شوند زیاد نیست؛ برخی از آنها معافیت تحصیلی دارند و برای سایر افراد نیز تصمیم گیری خواهد شد.

با این وجود عدم اعزام این افراد به سربازی می تواند ظلم بزرگی به جوانانی باشد که خدمت وظیفه را انجام داده اند و حالا در انتظار اجرای عدالت هستند. در مقابل اجرای دوباره قانون نیز دردسرهایی ایجاد خواهد کرد و موجبات ناراحتی و مظلوم واقع شدن ستاره هایی می شود که به واسطه لغو این توافق به خدمت اعزام شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha