کد خبر 260852
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان بیان کرد:

برگزاری محفل شعر «قرار» عرض ارادت به امام حسین(ع) است

برگزاری محفل شعر «قرار» عرض ارادت به امام حسین(ع) است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مطرح کرد: محفل شعر «قرار» و تجلیل از پیرغلامان نوعی عرض ارادت به امام حسین(ع) است.

به گزارش گروه استانی حیات، چهارمین محفل شعر «قرار» استانی و مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی استان زنجان با حضور استاندار زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار زنجان، قائم مقام خبرگزاری تسنیم و جمعی از مسئولان استان زنجان و مردم روز یکشنبه 10 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

در محفل شعر قرار که در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان برگزار شد، جمعی از شعرای استانی و ملی ابیاتی را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیم کردند. در این برنامه از سه پیرغلام حسینی حاج ولی‌الله کلامی زنجانی، حاج اصغر گنج‌خانلو زنجانی تقدیر و در غیاب حاج غلامرضا عینی‌فرد زنجانی هدیه وی به یکی از شاگردانش تقدیم شد.

اصغر حاج‌علی‌اکبری در حاشیه این مراسم گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در استان زنجان چندین شاخص وجود دارد که سبب مشهور شدن آن شده است. یکی از این شاخص‌ها، شناخته شدن این شهر به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در کشور آن هم به لحاظ ارادت مردم زنجان به حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی ادامه داد: در جغرافیای جهان تشیع، استان زنجان به نقطه بی‌بدیلی تبدیل شده است آن هم به واسطه مراسمات و عرض ارادتی که مردم به امام حسین(ع) دارند. وجود هیئت‌های شاخص و برگزاری تعزیه‌ها در اقصی نقاط استان سبب شده است که زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: تجلیل از پیرغلامان و مداحان مشهور استان زنجان در آستانه ماه محرم که به همت خبرگزاری تسنیم در قالب برنامه محفل شعر «قرار» انجام شد، نوعی عرض ارادت به مقام امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha