کد خبر 260763
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

نهاد حقوق بشری:

اسرائیل ناامن سازی کامل شهر غزه را درپیش گرفته است/ جنایتی تمام عیار در جریان است

اسرائیل ناامن سازی کامل شهر غزه را درپیش گرفته است/ جنایتی تمام عیار در جریان است

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که رژیم اسرائیل سیاست نا امن سازی کامل شهر غزه و محروم سازی فلسطینی ها از حداقل امنیت و آرامش را در پیش گرفته است و دست به جنایتی تمام عیار زده است.

به گزارش گروه بین الملل حیات، دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در گزارش خود درباره اقدامات جنایتکارانه جدید ارتش رزیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در شمال نوار غزه افزود: ارتش اسرائیل، با بمباران پناهگاه های فلسطینی ها در مدارس و مراکز متعلق به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، جنگ وحشت و کوچ اجباری را علیه ساکنان مناطق شمال و مرکز شهر غزه آغاز کرده است.

براساس این گزارش، سیاست نا امن سازی کامل شهر غزه، موجی عظیمی از آوارگان را به دنبال داشته است وده ها هزار ساکن مناطق مختلف شهر غزه، بدون وجود گذرگاه های امن در حال جابجایی و سکونت در زمین های بایر هستند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه افزود: تناقض اطلاعیه های ارتش اسرائیل درباره تخلیه مناطق، در کنار گرسنگی و کشتار دسته جمعی مردم، مشکلات ساکنان شهر غزه را دوچندان کرده است. ارتش اسرائیل فقط چند ساعت پس از درخواست از ساکنان محله های «التفاح»، «الدرج» و «الشجاعیه» برای رفتن به مناطق شمال غرب شهر غزه، ده ها هزار آواره موجود در این منطقه را بمباران کرد.

این گزارش افزود: براثر غافلگیری مردم و بمباران بدون درخواست تخلیه برخی مناطق و غافلگیری شهروندان فلسطینی با ورود زمینی نظامیان اسرائیل در جنوب شرق و سپس شمال غرب شهر غزه، ده ها نفر به شهادت رسیده اند.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد: اسرائیل به صورت سازماندهی شده سیاست هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن، ایجاد قحطی و گرسنگی دادن مردم، محروم کردن آن ها از هرگونه امنیت حتی در مراکز متعلق به آنروا و تخریب زیرساخت ها را درنوارغزه را درپیش گرفته که همه این ها از نظر قوانین بین المللی یک جنایت تمام عیاراست.

کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز دیروز (دوشنبه) در سخنانی از جان باختن شمار بالایی از کارمند این آژانس در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در این باره اعلام کرد: حدود ۲۰۰۰ نفر از کارکنان ما تا کنون در طول جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند و نهادهای ما در نوار غزه از ابتدای جنگ هدف عملیات نظامی اسرائیل بوده‌اند.

کمیسر کل آنروا گفت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد و باید هر چه سریعتر آتش‌بس برقرار شود؛ چراکه ما به آتش‌بس فوری در غزه و ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان آن نیاز داریم.

وی همچنین با اشاره به توقف کمک‌های آمریکا به آنروا، افزود: تعلیق حمایت آمریکا از آژانس بر ارائه کمک‌های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه تأثیر منفی گذاشت.

با گذشت ۲۷۷ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha