کد خبر 260655
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

روایت مظلومیت غواصان عملیات کربلای ۴ + فیلم

روایت مظلومیت غواصان عملیات کربلای ۴ + فیلم

یکی از غواصان نجات یافته در عملیات کربلای ۴ از شب سخت عملیات و کمک آمریکا به عراق می‌گوید.  

کریم مطهری، یکی از غواصان عملیات کربلای ۴ در حاشیه جلسه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس به طرفیت آمریکا که در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی بین‌الملل به خبرنگار حیات گفت: خداراشکر که پس از گذشت سال‌های طولانی از جنگ ایران و عراق، به دلیل حمایت‌های غیر منصفانه و بسیار زیادی که آمریکا که از رژیم صدام و دولت بعث در دوران دفاع مقدس و به‌خصوص در عملیات کربلای ۴ انجام داد، دنبال این هستیم (هم در دادگاه‌های داخل کشور و بین‌المللی) شکایتی قانونی و قضایی از آنها انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: اطلاعاتی که آمریکا در زمان دفاع مقدس به‌خصوص در عملیات کربلای ۴، به صدام و رژیم بعث داد و آنها جزئیات این عملیات را به اطلاع حزب بعث رسانند، عملا اطلاعات این عملیات در اختیار عراق قرار گرفت. ما زمانی متوجه این موضوع شدیم که ارتش آنها کاملا آماده و منتظر ورود نیروهای ما بود و همین امر باعث شد شهدای بسیار زیادی را با خیانت آمریکا داشته باشیم.

روایت شب کربلای ۴

این غواص عملیات کربلای ۴ در رابطه با اتفاقات شب عملیات خاطرنشان کرد: در آن شب زمانی‌که با سختی و مشقت زیاد ما توانستیم  از اروند عبور کنیم و به نزدیکی‌های خط دشمن رسیدیم، متوجه شدیم که آنها پشت سنگرهای بتنی خود آماده ورود ما هستند. آنها با سلاح‌های سنگین حتی با توپ ۲۳ و ضد هوایی که برای شلیک به هواپیماها استفاده می‌شود، به نیروهای ایرانی شلیک می‌کردند.

وی اضافه کرد: این آمادگی ارتش دشمن به دلیل اطلاعاتی بود که آمریکا در اختیار عراق قرار داد و ما به‌دنبال محکوم کردن آمریکا هستیم که چرا در آن برهه زمانی، این اطلاعات را در اختیار عراق قرارداد  و رزمندگان ما به این شکل مظلومانه به شهادت برسند.

دادگاهی برای دادخواهی پس از ۴ دهه

کریم مطهری با اشاره به برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده شهدای غواص دفاع مقدس در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی بین‌الملل، تاکید کرد: از قوه قضاییه کمال تشکر را داریم، به خصوص مرکز وکلا که وکالت ما را برعهده گرفتند. این اتفاق پس از ۳۵ از شهادت مظلومانه شهدای غواص در عملیات کربلای ۴ رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: شما می‌دانید مظلوم‌ترین شهدا در دوران دفاع مقدس، مربوط به عملیات کربلای ۴ است. این اقدام بسیار خوبی است که بتوانیم در دنیا و در مجامع بین‌المللی ثابت کنیم که آمریکا همیشه طرف مقابل ایران قرار داشته و تلاش می‌کند که به هر نحوی ضربه‌ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند.

این غواص عملیات کربلای ۴  همچنین گفت: یکی از ضربه‌ها و مقابله‌ها، همین [عملیات کربلای ۴] بود که باعث شهادت جوانان و غواصان این مرز و بوم شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha