کد خبر 260587
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶

قاضی‌زاده هاشمی مطرح کرد:

اگر کسی چگونه مردن را انتخاب کند چگونه زیستن را خواهد آموخت

اگر کسی چگونه مردن را انتخاب کند چگونه زیستن را خواهد آموخت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر کسی چگونه مردن خود را انتخاب کند چگونه زندگی کردن را خواهد آموخت یعنی کسی که مرگش را انتخاب کند و بر اساس آن مرگ، زندگی را انتخاب می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در اولین کنگره شهدای هوانیوز ارتش که امروز ( دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار کرد: امروز افتخار پیدا کردم در جمع تیزپروازان هوانیروز به پاسداشت کنگره شهدای قهرمان، خدمت عزیزان برسم شهدای عزیز امام یاد و نامشون همیشه زنده است و نوع جاودانگی آنها با سایر درگذشتگان متفاوت است.

وی افزود: نزدیک‌ترین فرد هم که از بین ما به رحمت خدا می‌رود تا چهلم عزادار هستیم و چند سالی سالگرد برگزار می شود، اما شهید خصوصیتش این نیست، هیچ وقت فراغ آن ها اتمام پیدا نمی‌کند و یاد آن ها همیشه زنده است و این خصوصیتی است که خدا در شهدا قرار داده است به معنای واقعی آنها زنده‌اند و در کنار ما زندگی می‌کنند و الهام بخشند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر انسان قلب صافی داشته باشد توان ارتباط برقرار کردن با شهدا را به راحتی دارد و ما در بنیاد شهید در این باره دو الی سه طرح برای ارتباط نوجوان‌ها با شهدا برقرار کردیم.

وی بیان کرد: دیروز رهبر انقلاب فرمودند که به شهید رییسی بارها گفتم از این همه حجم کاری مریض می‌شوید، اما شهید رئیسی می‌گفت من درکی از خستگی ندارم. شهدایی که ما می‌شناسیم را اگر مرور کنیم انگار دنبال خدمت و ایثار می‌دویدند و دنیا را به عنوان یک فرصت می‌دیدند.

رئیس بنیاد شهید گفت: خصوصیات شهید این است که بخشی از جسم روح دارای خود را ببخشد، بخشی از زندگی خود را ببخشد، بررسی شهدا جنگ و مدافع حرم به راحتی با این نوجوانان ارتباط برقرار می‌کنند این ویژگی را خداوند در آن‌ها قرار داده است و هدف آن تربیت انسان است.

وی افزود: اگر کسی چگونه مردن خود را انتخاب کند چگونه زندگی کردن را خواهد آموخت یعنی کسی مرگش را انتخاب کند و بر اساس آن مرگ ، زندگی را انتخاب می‌کند.

رئیس بنیاد شهید گفت:  اگر کسی می‌خواهد به عنوان یک قهرمان جاودانه از این دنیا برود مانند شهدای ما و شهید رئیسی در هر کوی و برزن به دنبال خدمت می‌رود و  به خود و خستگی خود فکر نمی‌کند. 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: در زمان جنگ ۲ میلیون نفر بودند که به جنگ رفتند اینطور نبود که در زمان جنگ همه جانشان را در طبق اخلاص بگیرند و شاید آنزمان هم بودند افرادی که به فکر منافع شخصی خود بودند در واقع در تمام دوران ها افراد با عقاید و رفتارهای مختلف وجود دارند.

وی اظهار کرد: امروز نیز شخصیت‌های بزرگی راه خود را انتخاب می‌کنند، در این سه سالی که توفیق خدمت در بنیاد شهید را داشتم حدود ۱۰۰۰ شهید به علتهای مختلف اتفاقات به مجموعه بنیاد شهید  اضافه شدند یعنی اینطور نبوده است که این بستر جمع شود و نباشند افرادی که جانشان برای مردم ببخشند که این افراد در گروه‌های مختلف سنی بوده اند و الان نیز شخصیت‌هایی داریم که حاضرند جانشان را برای مردم فدا کنند و به قول امام خمینی (ره) ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:  کشور ما در منطقه مهم جهان قرار گرفته است که تمام سلطه‌گران جهان در طول تاریخ سعی در استعمار آن را داشتند و آمریکا و انگلستان که می‌خواستند جهانگشایی کنند معتقد بودند که باید بر ایران مسط شوند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: خداوند ما را در این موقعیت جغرافیایی قرار داده و به دلیل قدرت مردم و غیرت جوانان و خلبانان غیور ما، استقلال، عزت و قدرت این کشور حفظ شده است و امروز می توانیم به عنوان یک قدرت در دنیا عرض اندام کنیم.

وی افزود: این قدرت به پشتوانه دانشمندان ما و غیرت نیروهای مسلح و جهاد خانواده شهدا به عنوان خاک ریز دوم محقق شده است. بنابراین جامعه باید نسبت به خانواده‌های شهدا سپاسگزار و نسبت به آنها متواضع باشد زیرا آنها داشته‌های خود را فدای این سرزمین کردند که اکنون توانسته ایم در جایگاه افتخار و عزت بایستیم.  

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: کشورهای جهان به قهرمانان خود شناخته می‌شوند و دنیا اگر می‌خواهد ما را بشناسد باید به واسطه شهدای ما باشد و شهدای ما قهرمانانی بودند که خود را برای حفظ و امنیت فدا کردند.

وی ادامه داد: کادر پرافتخار هوانیروز در روزهای اول جنگ زمانی که نیروی زمینی منسجمی نداشتیم، نیروی هوایی به خصوص هوانیروز جلوی دشمن ایستاد و آن را متوقف کرد و این برگ زرین در تاریخ هوانیروز خواهد ماند.

قاضی زاده هاشمی گفت: قهرمان ما با دست خالی وقتی امکاناتی نبود و ما هنوز بر پرنده‌های خود مسلط نشده بودیم و وابستگی فنی وجود داشت این بچه‌ها خود را زود پیدا و دشمن را متوقف کردند و آن‌ها با عملیات‌های سنگین در طول جنگ ایفای نقش کردند و ما از نظر تجهیزات زرهی نسبت به دشمن در وضعیت ضعیف بودیم و بچه‌های هوانیروز بودند که تجهیزات زرهی دشمن را از کار انداختند که بنده خود در کربلای ۵ شاهد این اتفاق بودم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha