کد خبر 259933
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶

اروز مطرح کرد؛ 

جزئیات ارائه تسهیلات به ایثارگران از سوی بنیاد شهید/ جانبازان و ایثارگران از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند 

جزئیات ارائه تسهیلات به ایثارگران از سوی بنیاد شهید/ جانبازان و ایثارگران از پرداخت عوارض شهرداری معاف شدند 

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از معافیت جانبازان و ایثارگران از پرداخت عوارض شهرداری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ میثم اروز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از قضات شاهد و ایثارگر در مورد خدمات ارائه شده این اداره کل در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این اداره کل که شامل دو اداره کل مسکن و اداره کل تسهیلات رفاهی است، خدماتی را طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، ارائه می دهد. 

وی نخستین خدمت این اداره کل را این گونه تشریح کرد: نخستین خدمت ارائه شده این اداره کل به ایثارگران، بیمه عمر و حادثه است. ما منازل و اثاثیه ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید باشند را بیمه حوادث می کنیم. سقف بیمه حوادث امسال 150 میلیون تومان است. 
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران دومین خدمت ارائه شده در این اداره کل را معافیت خدمت سربازی دانست و گفت: یکی از فرزندان جانبازان 25 درصد از خدمت سربازی معاف می شود؛ یعنی اگر جانباز 50 درصدی دارای دو فرزند باشد هر دو فرزند او از خدمت سربازی معاف می شوند. 

اروز سومین خدمت این اداره کل را ارائه پلاک ویژه و ویلچری به جانبازان 50 درصد به بالاتر اعلام کرد. 

وی ادامه داد: البته فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا می توانند برای دریافت طرح ترافیک اقدام کنند. 

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذاری خودروی داخلی به جانبازان را چهارمین خدمت ارائه شده در این اداره کل دانست و گفت: ما سال گذشته براساس قانون به جانبازان 25 تا 49 درصد دارای محدودیت جسمی- حرکتی خودروی داخلی با وام 250 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد و اقساط 5 ساله دریافت کردند. 

اروز به موضوع واردات خودروی خارجی برای جانبازان 50 درصد به بالا اشاره کرد و گفت: واردات خودروی جانبازان در شرف انجام است و مسئولان وزارت صمت قول داده اند که هفته آینده سامانه ثبت سفارش باز شود. 

وی ششمین خدمت این اداره کل را سهمیه سوخت دانست و گفت: البته بحث سهمیه سوخت سال گذشته به دلیل آنکه در قانون بودجه پیش بینی نشد، قطع شد. هرچند با همکاری دولت همکاری طی مدتی کوتاه به جانبازان 50 درصد به بالا سهمیه سوخت ارائه شد. 

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعطای وام های خرد و وام ازدواج به ایثارگران و فرزندانشان را از جمله خدمات دیگر این اداره کل ذکر کرد و گفت: در حوزه مسکن نیز بر اساس ماده 7 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی موظف است به جانبازان 25 درصد، آزادگان و فرزندان و همسران شهدا یک قطعه زمین با قیمت سال 1369 واگذار کند. هرچند حدود 200 هزار ایثارگر در حال حاضر در نوبت دریافت زمین هستند که ما باید زمین یا وجه نقد آن را پرداخت کنیم. 

اروز در مورد اعطای وام ساخت و خرید مسکن برای جانبازان نیز گفت: وام ساخت و خرید مسکن به مبلغ 600 میلیون تومان با اقساط 20 ساله و کارمزد 4 درصد پرداخت می شود که قرار است از مهر ماه این رقم به 750 میلیون تومان افزایش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل به ایثارگران معرفی نامه معافیت از انشعابات آب و برق و گاز ارائه می دهد. همچنین ایثارگران از پرداخت عوارض شهرداری برای منازلشان تا سقف 120 متر معاف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha