کد خبر 259797
۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک اعلام کرد:

انجام ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه های معاملات املاک در کشور

انجام ۱۱۰ هزار بازرسی از بنگاه های معاملات املاک در کشور

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: در حالی امتیاز مسکن‌های حمایتی توسط دلالان میلیاردی فروخته می‌شد که در دولت سیزدهم، این مسیر برای دلالان بسته شده است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ یاسر دستمالچیان، دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی که امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: گشت های مشترک را از پردیس آغاز و سپس در تهران پیاده سازی کردیم.

وی ادامه داد: ۱۸۰ هزار بنگاه معاملات املاک در کشور داریم که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد غیرمجاز در کشور داشتیم. این تعداد در حال حاضر به ۱۴ هزار واحد صنفی رسیده است. 

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: در دولت سیزدهم در ظرف ۲۴ ساعت فرد می‌تواند جواز واحد صنفی خود را دریافت کند. 

دستمالچیان افزود: ۱۴ هزار بنگاه غیرمجاز در حال حاضر داریم. 

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم، سه قانون مهم در حوزه مسکن تصویب و اجرا شد، گفت: قانون جهش مسکن، قانون ساماندهی زمین و اجازه بها و قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول تصویب شد و الزام به اجراست. 

دستمالچیان با تاکید بر اینکه دیگر بنگاه های معاملات مسکن نمی توانند قرارداد بنویسند و ثبت نکنند، گفت: اگر مستاجر بخواهد وام ودیعه مسکن بگیرد باید قرارداد ثبت شده باشد.

دستمالچیان اظهار کرد: دریافت پروانه کسب منوط به دریافت پروانه تخصصی است و مشاوران املاک مکلف هستند با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ موفقیت در آزمون پروانه تخصصی خود را دریافت و فعالیت تخصصی خود را ادامه دهند.

وی توضیح داد: در دولت رئیس جمهور شهید ابتکار کنترل بازار مسکن اجرا و عملیاتی شد .در همین رابطه در ۸۸ اُمین ستاد هماهنگی دولت وزارت صنعت‌ معدن و تجارت مکلف شد تا کلیه راهبری و سیاست گذاری مشاوران املاک را به وزارت راه وشهرسازی تفویض کند. همچنین طبق قانون مصوب سال ۱۴۰۱ وزارت راه وشهرسازی متعهد شده است تا بر توزیع مسکن نظارت داشته باشد برهمین اساس نیز گشت های مشترک با حضور تعزیرات و اتاق اصناف در وزارت راه وشهرسازی شکل گرفت.

دستمالچیان افزود: همزمان با مصوب شدن این در ستاد سران قوا کنترل بازار مسکن به تصویب رسید و براساس آن سازمان تعزیرات مکلف شد تا در صورت تخلف نسبت به پلمب و جریمه ۱۰ برابری از بنگاه های متخلف اقدام کند.

وی با بیان اینکه گشت های مشترک ارزیابی بنگاه های مشاوران املاک کار خود را از تهران و شهرستان های پردیس آغاز کرد از تسری این اقدام مهم با مجوز رئیس جمهور به کل کشور خبر داد.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha