کد خبر 259741
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

رونمایی از سبد غذایی مطلوب برای جامعه ایرانی ۱۴۰۳

رونمایی از سبد غذایی مطلوب برای جامعه ایرانی ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی سبد غذایی مطلوب ایرانیان که به همت معاونت بهداشت وزارت بهداشت تدوین و طراحی شده است، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، احمد اسماعیل‌زاده، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سبد غذایی مطلوب ایرانیان که به همت معاونت بهداشت وزارت بهداشت تدوین و طراحی شده است، در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رونمایی شد.

وی با اشاره به تاکید وزیر بهداشت مبنی بر اهمیت تغذیه سالم و دستیابی به امنیت غذایی پایدار در کشور، افزود: این سبد که تحت نظر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و با مشارکت دبیرخانه شورایعالی سلامت و امنیت غذایی و اساتیدی از انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی اهواز تدوین شده است، پس از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار گرفته و در آن مقادیر اقلام غذایی که بتواند کالری و مواد مغذی مورد نیاز عموم جامعه را برآورده کند، ذکر شده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: مبنای تدوین سبد غذایی مطلوب به صورت عمده براساس ترکیب جمعیتی (گروه های سنی و جنسیتی) و فرهنگ غذایی جامعه است، به طوریکه حداقل کالری، پروتئین و برخی از ریزمغذی های اساسی جامعه تامین شود.

اسماعیل‌زاده همچنین گفت: بنابراین، برای اولین بار سبد غذایی مطلوب در سطوح هزینه ‌ای مختلف به‌عنوان راهنما برای سیاستگذاری در حوزه غذا و تغذیه و نیز حوزه حمایتی و رفاهی تدوین شد که در آن سبد غذایی مطلوب و مقرون ‌به ‌صرفه بر پایه اصول نظام غذا و تغذیه پایدار برای جامعه ایرانی در سال ۱۴۰۳ ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha