کد خبر 259632
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

آلبوم «شهرزاد» منتشر شد؛

شنیدن تئوری چند صدایی مشایخی با یک موسیقی زیبا

شنیدن تئوری چند صدایی مشایخی با یک موسیقی زیبا

«شهرزاد» عنوان یکی از تازه ترین آثار منتشر شده موسیقایی است که با آهنگسازی علیرضا مشایخی و نوازندگی پیانو فریما قوام صدری پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ آلبوم «شهرزاد» به آهنگسازی علیرضا مشایخی و نوازندگی پیانو فریما قوام صدری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«در حاشیه کویر»، «نبرد»، «شکست»، «زندانی»، «خشم»، «آن سوی ابرها»، «فرار»، «سراب»، «انتظار» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

علیرضا مشایخی در یک سفر فرضی که به مجموعه پنج گانه ای برای پیانو انجامید، ظرفیت تکامل و انبساط، «نامه ها» ۱۰۶ موسیقی ایران را ملموس کرد.

«داستان های کوتاه» اپوس ۱۱۳، «کریستال شماره های یک و دو» اپوس ۱۱۱، «در جستجوی زمان از دست رفته» اپوس۱۱۰، اپوس ۱۱۵ و «شهرزاد» اپوس داستان «شهرزاد» مجموعه پنج گانه هایی هستند که تخیل مشایخی در بر می گیرند. این آثار بهانه ای می شود برای جستجو و بیان اندیشه های فلسفی او.

این ماجرا در مورد شهرزاد قصه گو نیست، بلکه تحلیلی است از اینکه چگونه انسانی شبیه به شهرزاد قصه گو می شود. تئوری چندصدایی مشایخی اساس پی ریزی این قطعه قرار می گیرد.

او سفر خود را از یک ترانه ساده و زیبای کردی آغاز می کند و با عبور از موسیقی کلاسیک ایرانی در گستره گام تعدیل شده، به آستانه آتنالیته می رسد.

علیرضا مشایخی از جمله آهنگسازان و موسیقی دان های برگزیده موسیقی ایرانی که بسیاری از کارشناسان حوزه موسیقی او را به عنوان پایه گذار موسیقی مدرن در ایران می شناسند.

این هنرمند از اولین آهنگسازانی است که پیام آور نوگرایی در موسیقی ایران است و در این راه توانسته که موسیقی الکترونیک را تصنیف کند. این در حالی است که تولید چندین آلبوم مختلف، برگزاری کنسرت های متعدد، تدریس در حوزه های مختلف دانشگاهی و استفاده بسیاری از مجموعه های بین المللی از آثار این آهنگساز از جمله فعالیت های علیرضا مشایخی در عرصه موسیقی محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha