کد خبر 259347
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵

یک دکتر علوم تغذیه مطرح کرد؛

مصرف چای پُررنگ را حذف کنید/ عوارض خوردن چای شبانه

مصرف چای پُررنگ را حذف کنید/ عوارض خوردن چای شبانه

عضو هیات علمی دانشکده علوم تغذیه اعلام کرد که افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی وخانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب کنند.

به گزاغرش گروه اجتماعی حیات، سمیرا ربیعی، استادیار دانشگاه و دکترای تخصصی علوم تغذیه، با بیان اینکه چای حاوی میزان بالای کافئین است، افزود: هرچه چای مصرفی پررنگ‌تر یا به اصطلاح غلیظ‌تر باشد، میزان کافئین دریافتی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: کافئین، یک ماده شیمیایی خوراکی است که در دو فرم طبیعی و سنتتیک (مصنوعی) یافت می‌شود.

به گفته استادیار دانشگاه و دکترای تخصصی علوم تغذیه،، فرم طبیعی کافئین در بسیاری از گیاهان از جمله قهوه، دانه‌های کاکائو و برگ‌های چای وجود دارد و فرم مصنوعی آن در نوشیدنی‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا یافت می‌شود.

وی به اثرات کافئین بر بدن، افزود: کافئین، مدر یا ادرار آور است، بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.

ربیعی، کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.

به گفته وی، تأثیر منفی کافئین بر جذب آهن، صرفاً مربوط به منابع گیاهی آهن نظیر آهن موجود در اسفناج می‌شود و نه منابع حیوانی آن نظیر آهن موجود در گوشت قرمز بنابراین این موضوع باید مورد توجه گیاهخواران قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha