کد خبر 259289
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

وزیر ارشاد به «حیات» خبر داد:

تصویب آئین‌نامه بودجه فرهنگی دستگاه‌ها/ 36 هزار میلیارد اختصاص یافت + فیلم

تصویب آئین‌نامه بودجه فرهنگی دستگاه‌ها/ 36 هزار میلیارد اختصاص یافت + فیلم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مورد ابلاغ آئین‌نامه اختصاص بودجه دستگاه به فعالیت‌های فرهنگی گفت: یک عدد 36 هزار میلیارد در جدول دوازده، دستگاهی امسال تقسیم شده است و آئین‌نامه آن به تصویب نهایی دولت رسید و منابع آن نیز در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، د رمورد ابلاغ آئین‌نامه اختصاص بودجه دستگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: بند «ب» تبصره سیزده قانون برنامه بودجه 1403 اشاره دارد که شرکت‌های دولتی و بانک ها یک درصد از مجموع هزینه‌های خود را به امورات فرهنگی اختصاص دهند.

وی افزود: یک عدد 36 هزار میلیارد در جدول دوازده دستگاهی امسال تقسیم شده است و آئین‌نامه آن به تصویب نهایی دولت رسید و منابع آن نیز در اختیار دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: آئین‌نامه تاکید دارد این منابع  صرف امورات مربوط به حوزه فعالیت‌های جریان‌های مردمی، بخش‌های مربوط به انجمن‌های فرهنگی، مجامع هنری شود، نه اینکه خرج نهادها شود.

وی اضافه کرد: این هزینه‌ها صرفا مربوط به حوزه فعالیت‌های جریان های مردمی فرهنگی است که اتفاق مهمی رقم خورده است، به‌طور مثال ما در وزارت فرهنگ سالی که کار را شروع کردم 1200 میلیارد بود اما امسال بودجه به نزدیک بیست هزار میلیارد رسیده است.

اسماعیلی تاکید کرد: عقب ماندگی‌های مزمن سال‌های گذشته در حوزه فرهنگ و هنر با حمایت‌های شخص آیت الله شهید رئیسی به‌حمدالله مرتفع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha