کد خبر 259210
۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

پیشنهاد راه اندازی اولین مدرسه سردبیری مجلات علمی کشور

پیشنهاد راه اندازی اولین مدرسه سردبیری مجلات علمی کشور

مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: اولین مدرسه تابستانی سردبیری و مدیریت مجلات علمی کشور با آموزش در سطوح مختلف برای سردبیران و مدیران افتتاح کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، صمد نژادابراهیمی مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم در مراسم تجلیل از سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی در پایگاه های معتبر بین المللی گفت: چرا نشریات باید در نمایه های بین المللی وارد شوند؟ نشریات علمی هر کشور، بستر انتشار و دستاوردهای علمی و پژوهش‌ها محسوب می‌شود و به دید جهانی گذاشتن آنها اعتبار می‌بخشد.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد سردبیران نشریات آموزش های مدونی نداشته‌اند و بالغ بر ۶۵۰ نفر در همایشی که امروز برگزار شد، شرکت کردند و این آمار خوبی است، پیشنهاد می‌کنیم اولین مدرسه تابستانی سردبیری و مدیریت مجلات علمی کشور با آموزش در سطوح مختلف برای سردبیران و مدیران افتتاح کنیم؛ چرا که صنعت نشر روز به روز در حال پیشرفت است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری معاونت پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه اخلاق پژوهشی در مجلات علمی بسیار اهمیت دارد؛ تاکید کرد: سردبیران نشریات علمی سلطان هستند و این فرایند باید در کمال صحت و سلامت برگزار شود؛ چرا که روی مسائل علمی فرد از قبیل ارتقای استاد و ... تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha