کد خبر 258807
۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴

وزیر بهداشت خبر داد؛

تجاری‌سازی ۷۴۰ محصول و ایجاد ۳۳۵ پتنت جدید در کشور/ ۱۱۴ مرکز نوآوری در کشور راه‌اندازی شد

تجاری‌سازی ۷۴۰ محصول و ایجاد ۳۳۵ پتنت جدید در کشور/ ۱۱۴ مرکز نوآوری در کشور راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از تجاری‌سازی ۷۴۰ محصول در کشور خبر داد و گفت: درحال حاضر ۲۵۰۰ هیات علمی، دانشجو در پارک‌های علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم افتتاح پارک عام و فناوری سلامت اظهار کرد: در حوزه‌های پژوهشی جهشی با هدف رفع مشکلات مردم انجام شده ۱۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در این دوات ارتقا پیدا کرده است. اکنون ۱۵ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان، در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک ارزی فراوانی انجام شده، افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا شش مرکز تولید واکسن کرونا در کشور راه‌اندازی شده‌ است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر اینکه اکنون ۱۴ مراکز نوآوری در کشور راه اندازی شده‌، اضافه کرد: در شروع دولت تعداد ۱۰ پارک علم و فناوری داشته که الان ان پارک ها به ۱۷ عدد رسیده است.

وی ادامه داد: اکنون ۷۴۰ محصول تجاری‌سازی شده است. ۳۳۵ پتنت جدید در کشور ایجاد شده است‌؛ درحال حاضر  ۲۵۰۰ هیات علمی، دانشجو در پارک‌های علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه شش صندوق حمایت از پژوهشگران در کشور راه‌ندازی شده‌ است، یادآور شد: پارک علم و فناوری سلامت در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع بنا شده است. در این پارک ، ۲۰ شرکت تولیدی و شش هسته فناور، مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha