کد خبر 258735
۵ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

روایت دیده‌بان حقوق بشر از جنایات اشغالگران علیه آوارگان غزه

روایت دیده‌بان حقوق بشر از جنایات اشغالگران علیه آوارگان غزه

یک سازمان حقوق بشری با مستندکردن جنایات اشغالگران علیه اردوگاه های آوارگان در نوار غزه، از جامعه جهانی و دادگاه لاهه خواست اقدامات جدی برای محاکمه سران رژیم جنایتکار صهیونیستی به عمل آورد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از الجزیره، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه در واکنش به جنایت‌های اخیر ارتش رژیم اشغالگر علیه آوارگان در مناطق مختلف نوار غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی، عامدانه اردوگاه‌های آوارگان در نوار غزه را بمباران می‌کنند و و این آوارگان را زیر پرچم سازمان ملل به قتل می‌رساند.

در بیانیه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه آمده است: ما تشدید بمباران اردوگاه‌های آوارگان توسط اشغالگران و هدف قرار دادن مناطقی که پیش از این به عنوان مناطق امن اعلام شده بودند را مستند کردیم. نیروهای اشغالگر در حال بمباران مواضع غیرنظامی، کشتار دسته جمعی غیرنظامیان و هدف قرار دادن سیستماتیک اردوگاه‌های سازمان ملل برای آوارگان هستند و قتل عام‌های جدیدی علیه آنها مرتکب می‌شوند.

این سازمان حقوق بشری افزود: ما از صبح روز سه‌شنبه ۴ حمله نیروهای اشغالگر به اردوگاه‌های آوارگان را ثبت کردیم؛ در این حمله چندین خانه بر سر ساکنانش ویران شد و ده‌ها قربانی و زخمی بر جای گذاشت که بیشتر آنها زن و کودک بودند. اشغالگران همچنین مدرسه «عبدالفتاح حمود» که محل اسکان آوارگان در مرکز غزه است را بمباران کردند که با شهادت ۸ عضو یک خانواده همراه بود.

بر اساس این بیانیه، ارتش اشغالگر همچنین مدرسه «اسما» وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را نیز هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۱ آواره از جمله پنج زن و چهار کودک شد. جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین مقر «الصناعه» وابسته به آنروا را نیز بمباران کردند که منجر به شهادت چهار کارگر کمیته‌های بیمه کمک‌های بشردوستانه شد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۱۲ خانه توسط جنگنده‌های اسرائیلی در نوار غزه بمباران شده‌اند که طی آن ده‌ها نفر قتل عام شدند و برخی از آنها هنوز زیر آوار هستند.

این سازمان حقوق بشری تاکید کرد: ما مجدداً از همه کشورها می‌خواهیم با اعلام تحریم‌های مؤثر علیه تل‌آویو و توقف هرگونه حمایت و همکاری با آن، مسئولیت‌های بین‌المللی خود را بر عهده بگیرند. ما همچنین از دادگاه کیفری بین المللی می‌خواهیم به تحقیق درباره جنایات تل‌آویو در نوار غزه ادامه دهد تا همه کسانی که مسئول این جنایات هستند، را شناسایی و حکم بازداشت آنها را صادر کند.

این بیانیه دیده‌بان حقوق بشر بعد از آن صادر شد که از صبح امروز، اشغالگران صهیونیست دست به چند جنایت هولناک در اردوگاه‌های آوارگان در نوار غزه زدند.

بنابر گزارش‌ها در پی حمله اشغالگران به اردوگاه الشاطی ۱۴ فلسطینی از جمله خواهر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس و در حمله جنگنده‌های رژیم به محل اسکان آوارگان در مدرسه‌ای در مرکز غزه ۱۲ فلسطینی شهید شدند؛ همچنین ۳ فلسطینی بر اثر بمباران گروهی از فلسطینیان در خیابان الوحده در شهر غزه شهید شدند و دو نفر نیز در بمباران خانه‌ای در محله شجاعیه در شرق غزه به شهادت رسیدند.

البته تعداد شهدا و زخمی‌های جنایات امروز صهیونیست‌ها در مناطق مختلف نوار غزه همچنان رو به افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha