کد خبر 259475
۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸

یک خبرنگار دیگر در غزه به شهادت رسید

یک خبرنگار دیگر در غزه به شهادت رسید

شبکه الجزیره از شهادت یک خبرنگار دیگر در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

 به گزارش گروه استانی حیات، شبکه الجزیره به نقل از منابع محلی خود اعلام کرد: «محمد ابوشریعه» خبرنگار فلسطینی که دو روز پیش در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله البصره در شهر غزه زخمی شده بود، امروز دوشنبه بر اثر شدت جراحت وارده به شهادت رسید.

وی مسئول بخش تحریریه خبرگزاری محلی «شمس نیوز» فلسطین بود.

خبرنگاران و تصویربرداران فلسطینی و بین المللی در طول نزدیک به ۹ ماه جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همواره در معرض حملات ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشته اند و این رژیم تلاش کرده تا جلوی فعالیت آنها را برای انتقال واقعیت ها و جنایات وحشیانه تل آویو در این منطقه بگیرد.

ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۵۰ خبرنگار و تصویربردار را در طول نزدیک به ۹ ماه در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسانده و شمار دیگری را زخمی کرده است.

علاوه بر خبرنگاران شهید و زخمی، تعدادی از خبرنگاران فلسطینی نیز در زندان های رژیم اشغالگر در اسارت به سرمی برند و تعدادی از آنها نیز مفقود شده اند و کسی از آنها اطلاعی ندارد.

سازمان «گزارشگران بدون مرز» هفتم خرداد ۱۴۰۳ اعلام‌کرد که برای بار سوم، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی کیفری تقدیم کرده‌ و خواستار تحقیق درباره ارتکاب جنایات جنگی ارتش اشغالگر علیه خبرنگاران شده است.

این سازمان به شهادت خبرنگاران توسط ارتش رژیم اسرائیل را تلاش تل آویو برای نابود کردن رسانه های فلسطینی ارزیابی کرد.

این نهاد بین المللی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی و قدرت های جهانی در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد: مصونیت از مجازات، جان خبرنگاران را در فلسطین و دیگر نقاط جهان به خطر انداخته است.

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد: کسانی که روزنامه نگاران و خبرنگاران را هدف قرار می دهند در حقیقت حق مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات را هدف قرار داده اند و باید آنها را وادار کرد تا مسئولیت پذیر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha