کد خبر 258226
۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

روزهای گرم سال و شیوع تب کنگو/ توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید

روزهای گرم سال و شیوع تب کنگو/ توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص شیوع بیشتر بیماری تب کنگو در روزهای گرم سال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمدرضا سهرابی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در فصول گرم سال، اظهار کرد: قصابان، ذبح کنندگان دام، کارگران کشتارگاه‌ها، دامداران، چوپانان، دامپزشکان و زنان خانه‌دار به دنبال تماس با دام تازه ذبح شده یا گوشت آلوده در معرض خطر ابتلاء به این بیماری قرار دارند بنابراین حتماً باید به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌های انتقال تب کریمه کنگو، توسط کنه‌هایی است که بر روی بدن دام‌های آلوده به ویروس (گاو، گوسفند و بز) زندگی می‌کنند و از طریق گزش می‌توانند منجر به ابتلای انسان به بیماری شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به هموطنان توصیه کرد که هنگام طبیعت گردی یا سفر به مناطق روستایی از تماس با هر نوع دام خودداری کرده و از له کردن و کشتن کنه‌ها با دست پرهیز کنند.

وی، تماس غیرایمن با خون و ترشحات بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو را از دیگر راه‌های انتقال بیماری برشمرد و تاکید کرد: کارکنان بهداشتی و درمانی و مراقبان در صورت مواجهه با بیمار مبتلا به این بیماری ضمن اجتناب از تماس با خون و ترشحاتش باید نکات بهداشتی را حتماً رعایت کنند.

سهرابی همچنین گفت: نشانه‌های اولیه تب کریمه کنگو، شامل بروز ناگهانی تب، سردرد شدید، لرز و درد عضلانی است و در صورت عدم مراجعه زودهنگام بیمار به مراکز درمانی، علائم وخیم‌تر شده و خونریزی در نقاط مختلف بدن بروز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha