کد خبر 257978
۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰

عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «حیات»:

باید حضور مردم و بخش خصوصی واقعی در اقتصاد را تسهیل کنیم + فیلم

باید حضور مردم و بخش خصوصی واقعی در اقتصاد را تسهیل کنیم + فیلم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که با قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم بتوانیم حضور مردم و بخش خصوصی واقعی در اقتصاد را تسهیل کنیم.

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در رابطه با اقدامات مجلس یازدهم به‌منظور جهش تولید، اظهار کرد: از آنجا که امروز تورم ومشکلات اقتصادی اولویت اول مردم است، قطعا اصلی‌ترین مولفه‌ای که همه قوا باید به آن توجه کنند، موضوع اقتصاد است.

وی با بیان اینکه در مجلس یازدهم تلاش کردیم تا با تصمیمات‌مان به رونق فضای کسب و کار کمک کنیم، افزود: به‌عنوان مثال این مجلس با قوانینی مثل قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار و پنجره واحد مدیریت زمین که این دولت برخلاف دولت قبلی به خوبی آن‌هارا اجرا کرد اقدامات مناسبی برای جهش تولید انجام داد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولید داخلی این مجلس قوانین خوبی را در سال ۱۴۰۰ از تصویب گذراند که دولت نیز آن‌ها را به خوبی اجرا کرد. همچنین در این مجلس اقدامات مناسبی نیز در موضوع شفافیت مولفه‌های اقتصادی و قوانین مالیاتی اتخاذ شد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در ده ساله گذشته شعارهای سال را با توجه به مباحث اقتصادی انتخاب کرده و اگر در طول این سال‌ها به این شعارها توجه می‌شد امروز شاهد این تورم و مشکلات اقتصادی نبودیم، تاکید کرد: امروز ما در دولت و مجلس باید برای اجرایی شدن شعار سال و واگذاری واقعی کار به مردم و جلوگیری از ایجاد رقابت ناسالم بین دولت و شرکت های شبه دولتی و بخش خصوصی تلاش کنیم.

یوسفی در پایان گفت: از آنجایی که مردم در هرجا که وارد شدند گره‌گشایی و کرده و کار را به نحوه مطلوب پیش برده‌اند، امیدواریم که با قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم، بتوانیم حضور مردم و بخش خصوصی واقعی در اقتصاد را تسهیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha