کد خبر 257829
۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳

عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با «حیات»:

اخبار منتشر شده درباره تشکیل کمیسیون‌های مجلس صرفا گمانه‌زنی است + فیلم

اخبار منتشر شده درباره تشکیل کمیسیون‌های مجلس صرفا گمانه‌زنی است + فیلم

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ‌یک از لیست‌های منتشر شده درباره اعضای کمیسیون‌ها صحیح نبوده و صرفا گمانه‌زنی رسانه‌هاست.

مجتبی یوسفی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات و در رابطه با آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس دوازدهم گفت: در آئین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون‌های تخصصی به‌عنوان موتور محرک مجلس در بررسی طرخ‌ها و لوایح هستند و هر نماینده‌ای که بخواهد نماینده موفقی باشد، باید حضور فعالی در کمیسیون‌ها داشته باشد.

وی با تاکید براینکه کمیسیون موفق کمیسیونی است که شهامت بررسی موارد کلیدی را داشته باشد، افزود: در جریان رسیدگی به اعتراضات نمایندگانی که متقاضی عضویت در کمیسون‌ها به عنوان نماینده‌ای که در مجلس یازدهم هم حضور داشتم، گفتم ما درعین‌حال که باید به تجربه نمایندگان ادوار احترام بگذاریم اما نباید همه امتیازات را برای نمایندگان ادوار لحاظ کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چیزی که در این رابطه در هیات رئیسه مطرح کردیم، این است که به تخصص، توانمندی، تجربه و مزیت‌های نمایندگان دور اول در مجلس دوازدهم احترام بگذاریم و کمک کنیم که آن‌ها هم بتوانند در کمیسون‌ها نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس با روسای شعب برای بررسی اعتراضات نمایندگانی که متقاضی ورود به کمیسون‌ها بودند برگزار شد، یادآور شد: بنده به عنوان یک عضو کوچک هیات رئیسه اصرار دارم که به دغدغه‌ها و اعتراضات نمایندگان دور اولی متقاضی ورود به کمیسون‌ها رسیدگی کنیم و مصوباتی هم برای این مهم در جلسه مذکور از تصویب گذراندیم.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر به عهده معاونت قوانین و نائب رئیس‌اول مجلس است که این مصوبات را اجرا کنند و ظرف یکی دو روز آینده اعضای اصلی کمیسیون‌ها مشخص شوند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات، درباره برخی اخباری که از تشکیل برخی کمیسیون‌ها در رسانه‌ها منتشر شده، خاطرنشان کرد: تا به امروز ترکیب هیچ‌کدام از کمیسیون‌ها قطعی نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر امتیازات نمایندگان در نتیجه رسیدگی به اعتراضات جابه‌جا شود، ترکیب اکثر کمیسیون‌ها تغییر می‌کند؛ از این‌رو هیچ‌یک از لیست‌های منتشر شده درباره اعضای کمیسیون‌ها صحیح نبوده و صرفا گمانه‌زنی رسانه هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha