کد خبر 256368
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

چند دوره انتخابات در زمان دفاع مقدس برگزار شد/ رزمنده‌ها به افرادی رای می‌دادند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند

چند دوره انتخابات در زمان دفاع مقدس برگزار شد/ رزمنده‌ها به افرادی رای می‌دادند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند

جالب است بدانیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ۳۸ دور انتخاباتی که برگزار شد؛ ۶ دوره آن در زمان جنگ تحمیلی بود که سه دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره مجلس خبرگان و ۲ دوره آن مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در دوران ۸ سال دفاع مقدس؛ هر زمان به عقب برمی‌گردیم جز درس در همه عرصه‌ها برای‌مان چیزی وجود ندارد. ایثار و مردانگی که در صدر آزاد مردی مجاهدان راه خدا بود؛ اما پیکار و مردانگی باعث نمی‌شد تا از تکلیف شرعی و اجتماعی خود که همان «انتخابات» بود غافل شوند. جالب است بدانیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ۳۸ دور انتخاباتی که برگزار شد؛ ۶ دوره آن در زمان جنگ تحمیلی بود که سه دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک دوره مجلس خبرگان و ۲ دوره آن مجلس شورای اسلامی بود.

سردار شیخی جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم در این رابطه گفت: در دوران دفاع مقدس فردی که برای اهدای جانش به جبهه حق علیه باطل می‌رود، شرکت در انتخابات ساده‌ترین مساله‌ای بود که در آن همت داشت. افرادی که در منطقه بودند افرادی بودند که حامی انتخابات بودند.

چند دوره انتخابات در زمان دفاع مقدس برگزار شد/رزمنده ها به افرادی رای میدادند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند

وی ادامه داد: در آنجا رزمنده‌ها به افرادی رای می‌دادند که پشتیبان امام، نظام و ولایت فقیه بودند و در همه انتخابات حضور فعال داشتند. صندوق‌های رای را در منطقه می‌آوردند. رعایت مسائل شرعی به‌ویژه در انتخابات برای رزمنده‌ها بسیار مهم بود تا این موضوع در سلامت کامل اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، حمید حکیم الهی (امیر کعبی) رزمنده ۸ سال دفاع مقدس هم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اهمیت بیشتر و فراگیری آن صندوق‌ها را به منطقه می‌آوردند و درباره انتخابات مجلس باید به شهرها مراجعه می‌کردید؛ و در شهرهایی مانند خرمشهر، سوسنگرد، آبادان و... علی رغم آتش باران دشمن حتما مردم در انتخابات شرکت می‌کردند. 

این رزمنده ۸ سال دفاع مقدس همچنین گفت: زمانی که حضرت آقا برای ریاست جمهوری کاندیدا شد تا خط مقدم سنگر به سنگر آمدند و رای‌ها را جمع کردند.

چند دوره انتخابات در زمان دفاع مقدس برگزار شد/رزمنده ها به افرادی رای میدادند که پشتیبان نظام و ولایت فقیه بودند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha