کد خبر 256309
۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱

با اعلام نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران؛

بیش از ۳ میلیون درخت در زمان شورای ششم  کاشته شده است

بیش از ۳ میلیون درخت در زمان شورای ششم  کاشته شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهتمام جدی شورا و شهرداری به توسعه فضای سبز در شهر، از کاشت سه و نیم میلیون درخت در مدت 33 ماه مدیریت ششم شهری خبر داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پرویز سروری، نایب رئیس شورا در خصوص افتتاح صد و پنجمین بوستان در منطقه ده اظهار کرد: افتتاح این بوستان می‌تواند برای مردم منطقه اثربخش باشد. در طول مدت ۳۳ ماه مدیریت ششم شهری، ۳۴۰ هکتار به فضای سبز درون شهری اضافه و بیش از سه و نیم میلیون درخت در شهر کاشته شده است؛ این اتفاق حاکی از آن است که شورا و شهرداری در کاشت درخت اهتمام جدی دارند. در اینجا از شهردار جوان منطقه تشکر و قدردانی می‌کنیم که زمینه خدمت شبانه روزی را برای شهروندان فراهم کرده است. 

چمران در تکمیل اظهارات سروری توضیح داد:  بوستانی که ایجاد و به نام بوستان شهدای خدمت نامگذاری شد که لایحه آن جهت تایید و تصویب به صحن شورا ارائه خواهد شد، حاصل جرائم ‌قطع درخت است به این شکل که این جرائم به حساب خاصی واریز می‌شود و سازمان استان‌ها موظف است که این مبالغ را صرفا برای این منظور استفاده کند. 

چمران در ادامه با بیان اینکه که فضای سبز در منطقه ۱۰ بسیار اندک است، گفت: با احداث این بوستان در حالت ایده آل سرانه فضای سبز در این منطقه به ۲/۹ رسیده و این در قیاس با سایر مناطق بسیار ناچیز است. اگر کسی عامدانه اقدام به قطع درخت کند در وهله اول به سه ماه حبس تعزیری محکوم شده و سپس مشمول پرداخت جریمه خواهد شد. قبلاً این قانون اجرا نمی‌شد اما در این دوره اجرایی شد که می ‌واند به حفظ فضای سبز شهر و عدم قطع درختان کمک کند. 

وی ادامه داد: روزانه پیام‌های متعددی در خصوص قطع و یا خشک شدن درختان در مناطق مختلف شهر دریافت می‌کنیم که باید به آن‌ها رسیدگی شود. همانگونه که تاکنون شهرداران تمام هم و غم خود را به حفظ و نگهداری درختان اختصاص داده‌اند؛ امیدواریم در خصوص ممانعت از قطع درختان اهتمام لازم را داشته باشند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha