کد خبر 255633
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۲

نقدعلی در گفتگو با «حیات»:

اصلاح ساختارهای غلط اداری اولویت ضرورت‌دار مجلس دوازدهم است + فیلم

اصلاح ساختارهای غلط اداری اولویت ضرورت‌دار مجلس دوازدهم است + فیلم

منتخب مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم با بیان اینکه «اصلاح ساختارهای غلط اداری» یکی از مسائل ضروری است که باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد، گفت: بسیاری از قوانین موجود اگر اصلاح بشوند اعتماد از دست رفته بخشی از جامعه بازیابی خواهد شد.

محمدتقی نقدعلی، منتخب مردم شهرستان خمینی‌شهر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص اولویت‌ها و برنامه‌های خود در مجلس دوازدهم گفت: در رابطه با موضوع اولویت‌های مجلس دوازدهم همانطور که از شعار سال پیداست و جامعه هم طالب آن است موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» است که باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه «اصلاح ساختارهای غلط اداری» یکی از مسائل ضروری است که باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار گیرد افزود: بسیاری از قوانین موجود به گونه‌ای هستند که اگر اصلاح بشوند اساسا بدون هزینه بودجه زیادی اعتماد از دست رفته بخشی از جامعه بازیابی خواهد شد.

منتخب مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم ادامه داد: برخی قوانین مربوط به اراضی کشاورزی، قوانین شهرداری‌ها، قوانین کار، قوانینی که به رشد تول ید کمک می‌کنند و عدم اصلاح آن‌ها موجب مانع‌تراشی برای رشد تولید خواهند شد و ... مواردی از این قوانین هستند.

وی با تاکید بر اهمیت وظایف مربوط به بعد نظارتی مجلس ادامه داد: ما در مجلس یازدهم یک روز در هفته را به وظایف نظارتی مان اختصاص داده‌ایم و ان‌شاءالله در مجلس دوازدهم نیز همین رویه را با رویکردی جدیدتر دنیال خواهیم کرد.

نقدعلی با تاکید بر نقش موثر رئیس و هیات رئیسه مجلس در فرآیند ایجاد تحول در مجلس یادآور شد: یقینا ایجاد تحول در فرایندهای مجلس با حصول تغییر در رفتار یا رویکردهای هیئت رئیسه بسیار کارآمدتر خواهد بود. به عنوان ما الان در مجلس یازدهم فقط سه روز در هفته را به امر قانونگذاری مشغولیم، به نظر من این میزان کافقی نیست و ما حداقل پنج روز از هفته را باید مشغول قانوگذاری باشیم.

وی در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت‌هایی مثل اصل 85 قانون اساسی برای پیشبرد سریع قوانین یکی از مسائلی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ به‌عنوان مثال الان در مجلس یازدهم قریب به 1250 طرح و لایحه در کارتابل نمایندگان موجود است که نهایتا حدود 150 مورد ازآن‌ها در این مجلس به قانون تبدیل شده است.

منتخب مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس دوازدهم در پایان گفت: این آمار نشان می‌دهد که درصد بالایی از موارد ضروری که در قالب طرح و لایحه بارگذاری شده‌اند، بر زمین مانده که این مهم نشان دهنده ضرورت تغییر رویکرد در این حوزه است و باید به سرعت تنقیح قوانین مورد نیاز و مسائل اینچنینی در دستورکار مجلس قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha