کد خبر 255470
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد؛

ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد + فیلم

ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد + فیلم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران و در حاشیه آیین افتتاح متمرکز ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه مهم زیر ساختی در بنادر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر چقدر است؟ گفت: ناوگان ایران در دریای خزر به ۸۱ فروند رسیده است.

وی ادامه داد: هرچند تعداد ناوگان روسیه در این دریا ۱۱۰ فروند است، اما از نظر تناژ مساوی با روس‌ها هستیم که با توجه به وسعت، اندازه اقتصاد و جمعیت این کشور، قابل توجه است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این مهم با حضور موثر بخش خصوصی در موضوع توسعه ناوگان اتفاق افتاده است و به این ظرفیت رسیده‌ایم.

صفایی همچنین از در دست ساخت بودن چند کشتی در دریای خزر خبر داد که برای نخستین بار در صنعت کشتی‌سازی کشورمان در حال انجام است.

وی، تجارت با همسایگان شمالی از طریق دریای خزر را یادآور شد و افزود: در این زمینه رشد ۷۰ درصدی تجارت از طریق بندر نوشهر، رشد ۴۵ درصدی در بندر امیرآباد و رشد ۴۰ درصدی در بندر انزلی به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد کشور مسیر درستی را در تجارت با همسایگان طی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha