کد خبر 255394
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت طی سه ماه اخیر 

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت طی سه ماه اخیر 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ هزار میلیارد تومان طرح دریایی و بندری، از رشد ۴۵ درصدی ترانزیت طی سه ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه در مراسم افتتاح ۲۷ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۲۵ پروژه بندری و دریایی که امروز در محل وزارتخانه راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امروز ۲۷ پروژه دریایی و بندری با اعتبار ۶۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ارزش روز این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه‌ها ۲۵ پروژه دریایی و بندری نیز آغاز می‌شود، افزود: اعتبار این پروژه‌ها ۶۲ هزار میلیارد تومان است که یک عدد بی‌نظیر در فعالیت‌های دریایی است.

وی ادامه داد: قبلا نگهداری کالای اساسی در بنادر به‌صورت درستی انجام نمی‌شد، اکنون، اما این کالاها به‌صورت مکانیزه از داخل کشتی به انبارها و سیلوها منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است، گفت: این کشور سال‌ها بزرگ‌ترین ناوگان دریایی را در اختیار داشت.

صفایی با اشاره به افتتاح بندر سیریک گفت: این بندر ۲۰۰ هزار تن فعالیت دارد. قرار بود رئیس‌جمهور شهید این پروژه را افتتاح کند. با بهره‌برداری از این بندر، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری زیادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود. در سطح استانی تاثیرات اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: چمخاله یک بندر گردشگری است که به‌طور کامل ساخته و تمام زیرساخت‌های آن را سازمان بنادر و دریانوردی فراهم کرده است. همچنین بندر بوموسی هم گردشگری است هم مسافری. با طرح دولت نیز فعالیت‌های اقتصادی در این بندر شکل خواهد گرفت.

وی از بهره‌برداری ۴ فروند شناور ساخت داخل خبر داد و با اشاره به این‌که پروژه‌های نگهداری و تعمیرات بندری نیز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم ترانزیت سال قبل ۴۵ درصد رشد داشت که طی ۳ ماه اخیر ترانزیت به ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این‌که ۴.۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده و ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم، افزود: هیچ نگرانی ای در رابطه با تامین کالای اساسی در کشور نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه‌های دریایی، طرح‌هایی است که مطالعات ویژه‌ای می‌خواهد، ادامه داد: در کار توسعه بنادر توقف نداریم، وظیفه داریم برخی کارها را آغاز کنیم که ممکن است دولت‌های آینده آن را ادامه دهند.

صفایی از ساخت ۶۳ شناور در کشور خبر داد و گفت:‌ پیشرفت فیزیکی این شناورها از ۲۰ تا ۹۰ درصد است و ماه آینده ۴ فروند به ناوگان دریایی کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha