کد خبر 255318
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲

میرتاج‌الدینی اعلام کرد؛

کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است

کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است

نماینده ادوار مجلس گفت: با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور دارم با صراحت عرض میکنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گام‌های بلند و اصلاحات اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی حیات، میرتاج الدینی، نماینده ادوار مجلس پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من فرزند ایرانم، از دیار آذربایجان، با سابقه حضور در خانه ملت، برای تداوم خدمت به ملت آمده‌ام.

وی با بیان اینکه با تجربه حضور در دولت، برای ساماندهی معیشت مردمی که پای وطن ایستاده اند آمده ام، افزود: کلید تحول کشور را در دستان معلمی می دانم که با جان و دل، نسل های آینده را تربیت می کنند.

وی با بیان اینکه راهبرد توسعه اقتصاد کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان کارگران و تولیدکنندگان میبینم، گفت: با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور دارم با صراحت عرض میکنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گامهای بلند و اصلاحات اساسی دارد.

وی ادامه داد: پایه اصلی این انقلاب اقتصادی برنامه ریزی دانش بنیان جهش تولید و مشارکت واقعی مردم محور اصلی آن، عدالت، ثمره ملموس آن پیشرفت کشور رفاه و رضایتمندی مردم عزیزمان است.

کلیات آن در سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی بخصوص در برنامه هفتم توسعه آمده است، اما برای تحقق آن مدل‌های اجرایی و برنامه های عملیاتی لازم داریم.

میرتاج الدینی با بیان اینکه در دولت خدمت، ما با اجماع نخبگان جامعه جهت تحول در نظامات اقتصادی تلاش مضاعف خواهیم نمود، تصریح کرد: ایران اسلامی در حال پیشرفت است انقلاب اسلامی در حال فتح قله هاست، اما تا کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل نشود و منابع عظیم مورد نیاز آن تامین و مدیریت صحیح نگردد؛ محرومیت زدایی توسعه عدالت محور و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد. البته با احیاء ظرفیتهای بالقوه مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور باید منابع جدید ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مردم عزیز ما بدانند بیش از دو برابر بودجه عمومی دولت در حامل‌های انرژی به صورت ناعادلانه هزینه میشود که در صورت اجرای عادلانه قانون هدفمندی ۶۰ درصد از این منابع به صورت مستقیم در قالب کارت معیشتی یارانه نقدی و روش‌های مدیریتی دیگر به رفع فقر و محرومیت زدایی منتهی میشود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اجرای صحیح این قانون ضریب جینی و فاصله طبقاتی را به شدت کاهش میدهد و ۴۰ درصد از همین منابع به نیازهای اساسی کشور و حمایت از تولید صرف میشود که موجب توسعه و اشتغال میگردد. خبرنگاران محترم اینجا سوالی دارم، نامزد محترمی که سالها رییس مجلس بوده اند باید به این سوال پاسخ دهند چرا مانع اجرای این قانون مهم شدند؟ و باعث شدند که این مساله همچون بهمن، ویرانگر بر سر اقتصاد کشور آوار گردد و دیگر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.

میرتاج الدینی گفت: بخشی از امنیت و اقتدار امروز کشور مدیون مجاهدت‌های سردار جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی در عرصه بین المللی است. مبنای سیاست خارجی ما تعامل گسترده و سازنده برای تحقق منافع و حقوق مردم و رفع تحریم های ظالمانه در چارچوب اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی میباشد.

میرتاج الدینی در پایان گفت: شایسته سالاری استفاده از چهره‌های توانمند و نخبگان، مخصوصاً جوانان عزیز و فراهم کردن شرایط برای حضور آنان در مدیریت‌های کلان کشور از اصول برنامه های من است با احترام به همه اقوام عقاید و سلایق باور راسخ دارم برای تحقق عدالت و پیشرفت کشور به ایستادن در کنار هم نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha