کد خبر 254873
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹

زارع پور در حاشیه نشست هیات دولت؛

تشریح دلایل کندی سرعت اینترنت و آخرین وضعیت توسعه فیبرنوری + فیلم

تشریح دلایل کندی سرعت اینترنت و آخرین وضعیت توسعه فیبرنوری + فیلم

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته مربوط به مساله یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم.

به گزارش گروه سیاسی حیات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز چهارشنبه 9 خرداد در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت دستوراتی که رئیس‌جمهور شهید به وزارت ارتباطات داشت را دنبال می‌کنیم، افزود» کشور نیازمند یک کار اساسی است که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور در لایه‌های مختلف، جزو این کار اساسی است.

وی افزود: آخرین حضور رئیس جمهور شهید در وزارت ارتباطات که مقارن با روز جهانی ارتباطات بود، توسعه شبکه انتقال کشور را افتتاح کردیم که از ابتدای دولت تا به امروز بیش از 90 درصد به ظرفیت آن اضافه شده است. همچنین توسعه شبکه IP کشور هم افتتاح شد که بیش از 95 درصد به آن اضافه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در لایه دسترسی هم پروژه بزرگ فیبرنوری ویژه کسب و کارها و توسعه نسل پنجم را داریم، در مورد کاهش سرعت اینترنت در روزهای گذشته، اینگونه توضیح داد: این موضوع به یکی از ارائه‌دهندگان فضای ابری خارجی بود که برطرف شد و ما مشکلی در شبکه نداشتیم.

وی اضافه کرد: قولی که به مردم عزیز داده‌ایم که تا پایان خردادماه 30 درصد به سرعت اینترنت همراه اضافه شود، برای آن داشبوردی طراحی شد که آدرس آن را هفته قبل اعلام کردیم. دو هفته آخر اردیبهشت‌ماه هم اخبار نهایی در این خصوص اعلام شد و تا پایان خردادماه ارزیابی نهایی در این خصوص صورت گرفته و اگر اپراتورها به تعهدات خود عمل نکنند، حتما با آنها برخورد می‌شود.

زارع‌پور همچنین گفت: در انتخابات مجلس در هر دو مرحله دستگاه‌های احراز هویت و ثبت رأی الکترونیکی به طور کامل متصل شدند و پوشش نزدیک به صد در صدی داشتیم که تجربه ذی‌قیمتی است. اگر شورای نگهبان موافقت کند، ما آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha