کد خبر 254457
۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

سفر حج توفیقی است که آرزوی همگان است/ شهید آیت الله رئیسی شخصیتی محبوب بود + فیلم

سفر حج توفیقی است که آرزوی همگان است/ شهید آیت الله رئیسی شخصیتی محبوب بود + فیلم

جانباز شیمیایی گفت: سفر حج زیارت و توفیقی معنوی و دوست داشتنی است و آرزوی خیلی از افراد است؛ اما من پس از آنکه در کاروان معمولی رد شدم و نتوانستم اعزام شوم؛ خداوند ما را دعوت کرد و بالاخره با کاروان ایثارگران عازم این سفر معنوی شدیم.

جانباز شیمیایی مه‌لائیل میرزایی در آیین بدرقه کاروان جانبازان به حج تمتع در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: فرمانده گروه ضربت در ارتش بودم که ۱۰ ماه در منطقه حضور داشتم. در عملیات کربلای ۵ به ما اعلام شد تا با تعدادی از سربازان و عشایر کرد عازم سرپل ذهاب شویم؛ پس از تحویل سنگرها در روز شروع عملیات کربلای ۵ من و تعدادی از دوستانمان شیمیایی شدیم و ما را به پشت خط برای درمان اعزام کردند. حالا ۳۷ سال است که این مواد شیمیایی در بدن ماست و با مشکلات آن دست و پنجه نرم میکنیم.

وی ادامه داد: سفر حج زیارت و توفیقی معنوی و دوست داشتنی است و آرزوی خیلی از افراد است؛ اما من پس از آنکه در کاروان معمولی رد شدم و نتوانستم اعزام شوم؛ خداوند ما را دعوت کرد و بالاخره با کاروان ایثارگران دعوت شدیم. در واقع خداوند ما را برای زیارت خانه اش دعوت کرد و ما نیز لبیک گفتیم.

جانباز شیمیایی درباره اینکه پس از دیدن خانه کعبه چه خواسته و دعایی دارد، تشریح کرد: من اولین لحظه که چشمم به خانه خداوند بیفتد اولین دعایم شفای جانبازان و همه بیماران است؛ امیدوارم خداوند به همه قوت بدهد. در واقع

۳۷ سال زندگی کردن با این مواد بسیار سخت است و شاید بتوان گفت قطع عضو تحملش راحت تر است اگر همسرم نبود من تاکنون زنده نبودم.

میرزایی درباره ضایعه دردناک شهادت رئیس جمهور کشورمان گفت: زمانی که خبر شهادت رئیس جمهور را شنیدم تا ساعتها گریه می کردیم؛ امیدوارم همنشین شهدای کربلا باشند. شهید آیت الله رئیسی واقعا شخصیتی دوست داشتنی بود و متاسفانه  قسمت نشد که ایشان را از نزدیک ببینیم. هیچکسی جای ایشان را نمیگیرد.

گفتنی است آیین بدرقه کاروان حج تمتع ویژه جانبازان سال ۱۴۰۳ به همت اداره کل ورزشی و اردوئی بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه یکشنبه ۶ خردادماه با حضور حجت الاسلام موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha