کد خبر 254750
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

معنویت سفر حج قابل توصیف نیست/ شهید رئیسی خدمتگذار مردم بود + فیلم

معنویت سفر حج قابل توصیف نیست/ شهید رئیسی خدمتگذار مردم بود + فیلم

جانباز جنگ تحمیلی گفت: من قبلا سفر عمره رفته‌ام و حالا حج تمتع نیز قسمت‌مان شد؛ زمانی که به حج مشرف می‌شوید؛ بیش از هر چیزی یگانگی خداوند انسان را از خود بیخود می‌کند؛ در حقیقت آن زمان توصیف کننده نیست.

اشرف‌الدین هاجر جانباز 70 درصد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ در آئین بدرقه کاروان جانبازان به حج تمتع گفت: من در عملیات محرم در سال 61 از ناحیه سر مجروح شدم؛ شدت جراحات وارده به قدری بود که منجر به تخلیه مخچه شد.

وی ادامه داد: من در آن زمان جوانی 20 ساله بودم که به عنوان داوطلب در تیپ امام حسن مجتبی (ع) اصفهان در عملیات حضور داشتم؛ در آنجا وقتی ترکش به من خورد دیگر متوجه نشدم که برایم چه اتفاقی افتاد و بعدها هم از لحاظ جسمی و هم روحی آسیب فراوانی دیدم.

این جانباز 70 درصد اضافه کرد: بعد از مجروحیتم ازدواج کردم و حالا همسر بسیار خوبی دارم. همسران جانبازان جایگاه بسیار ارزشمندی دارند؛ آنان بیشتر از خودشان ایثار می کنند و خیلی وقت‌ها بی‌حوصلگی‌های خودشان را کنار می‌گذارند و با گذشت با ما رفتار می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: من قبلا سفر عمره رفته‌ام و حالا حج تمتع نیز قسمت‌مان شد؛ زمانی‌که به حج مشرف می‌شوید؛ بیش از هر چیزی یگانگی خداوند انسان را از خود بیخود می‌کند، چراکه انسان به آنچه معبود است رسیده؛ در حقیقت آن زمان توصیف کننده نیست و قطعا خوشحال کننده خواهد بود.

هاجر درباره ضایعه دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی خدمتگذار مردم بود؛ کسی که اینگونه است قطعا خودش را برای مردم فدا می‌کند. ایشان واقعا به مردم خدمت می‌کرد. ما انتظار نداشتیم به این زودی ایشان را از دست بدهیم. متاسفانه برای ما بسیار دردناک بود کسی را که همه ملت انتخاب کرده و به آن رای داده بودند، از میان ما بروند.

گفتنی است آیین بدرقه کاروان حج تمتع ویژه جانبازان سال ۱۴۰۳ به همت اداره کل ورزشی و اردوئی بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه یکشنبه ۶ خردادماه با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از ایثارگران در هتل هویزه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha