کد خبر 254339
۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳

سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد؛

ثبت‌نام و دریافت مدارک نامزدهای انتخابات به صورت حضوری است/ صحت انتخابات مجلس تایید شد

ثبت‌نام و دریافت مدارک نامزدهای انتخابات به صورت حضوری است/ صحت انتخابات مجلس تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: باتوجه به اینکه ثبت‌نام در انتخابات در هر حال به صورت حضوری صورت می‌گیرد، دریافت مدارک هم به صورت حضوری صورت می‌گیرد تا با توجه به زمان کمی که تا موعد ثبت‌نام باقی‌مانده است مشکلی در این خصوص برای داوطلبان ایجاد نشود.

هادی طحان نظیف در گفتگویی در باره نحوه ثبت‌نام نامزدهای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری قانون ثبت‌نام را به صورت حضوری پیش‌بینی کرده و در ادوار گذشته انتخابات هم ثبت‌نام به همین صورت بوده است.

وی افزود: اخیرا در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام به صورت مجازی انجام شد و علت آن هم این بود که قانون انتخابات در این مورد اصلاح شده و پیش‌بینی ثبت‌نام مجازی برای انتخابات مجلس در قانون صورت گرفته بود.

ثبت‌نام و دریافت مدارک داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به صورت حضوری است

طحان نظیف اضافه کرد: در روزهای اخیر وزارت کشور پیشنهاد داد که در کنار ثبت‌نام حضوری دریافت مدارک به صورت الکترونیکی صورت پذیرد و ماهم در شورای نگهبان ابتدائا مخالفتی با این پشنهاد نداشتیم؛ اما در جلسات کارشناسی که با همکاران وزارت کشور داشتیم، این مورد هم مجددا مورد طرح و بررسی قرار گرفت و جمع‌بندی همکاران‌مان در وزارت کشور این بود که باتوجه به اینکه ثبت‌نام در انتخابات در هر حال به صورت حضوری صورت می‌گیرد، دریافت مدارک هم به صورت حضوری باشد تا با توجه به زمان کمی که تا موعد ثبت‌نام باقی‌مانده است مشکلی در این خصوص برای داوطلبان ایجاد نشود.

 صحت انتخابات مجلس در تمام حوزه‌های انتخابیه تایید شده است 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوال درباره آخرین وضعیت تایید صحت دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌از این اعلام کرده بودیم که به جز حوزه انتخابیه کرمانشاه، صحت انتخابات در همه حوزه‌ها تایید شده بود.

وی افزود: به لطف خداوند، امروز بررسی‌ها درباره حوزه انتخابیه کرمانشاه هم به سرانجام رسید و صحت انتخابات در این حوزه انتخابیه هم تایید شد. به خاطر وصول بعضی از گزارشات تخلفی که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات داشت آرای پنج شعبه اخذ رای در این حوزه (که توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد) باطل شد؛ اما با ابطال آرا این پنج شعبه هم تغییری در نتیجه انتخابات در این حوزه ایجاد نخواهد کرد.

طحان نظیف در پایان تاکید کرد: بنابراین باید عرض کنم که با تایید این حوزه، صحت انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه تایید شده و ان‌شالله فردا اگر مقدمات فراهم باشد؛ تمام منتخبان در جلسه افتتاحیه فردا در مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha