کد خبر 253062
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱

تقدیر چمران از عوامل پویش امام رضایی‌ها

تقدیر چمران از عوامل پویش امام رضایی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از برگزاری پویش معنوی با نام «امام رضایی ها» در تهران و سایر شهرهای دیگر ابراز خرسندی کرد و از مردم و برگزارکنندگان آن قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سی و هفتمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به سالروز جهانی موزه و میراث فرهنگی و روز ایرانگردی و ایرانشناسی که در تقویم رسمی کشور روزهای 29 ام و سی ام اردیبهشت به این موضوع اختصاص یافته اشاره کرد و دراین باره اظهار داشت: ایران، یک کشور دارای تاریخ باستانی و غنی از لحاظ میراث فرهنگی است که این میراث از دوران های گذشته به یادگار مانده است. این میراث فرهنگی، گویای عمق تمدن ما به ویژه عمق تمدن و ریشه اسلامی ماست که امیدواریم  بتوانیم به خوبی از آنها حفاظت و پاسداری کرده و به نسل های آینده تحویل دهیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری شده است؛ اشاره کرد و گفت: مقوله کاهش جمعیت یکی از خطراتی است که کشور ما را در این چند ساله با تهدید روبرو کرده بود که این مهم با روشن بینی مقام معظم رهبری دارای اهمیت شد و خوشبختانه برنامه هایی برای مقابله با این تهدید و ارتقا پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرتهران در ادامه با گرامیداشت روز اهدای عضو، اهدای زندگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر اهدا کنندگان اعضا گفت: اهدای عضو، اوج بخشش یک انسان است که خوشبختانه برنامه های متنوعی در این خصوص برای بزرگداشت جایگاه والای خانواده‌های اهداکننده، حامیان و سفیران زندگی، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ضمن تبریک این روز به ملت ایران اسلامی و همه شیعیانان و متنعم شدن از برکات وجود این حضرت، به برگزاری جشن بزرگ امام رضایی ها در تهران اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسم پر شوری یادآور شد: شاهد بودیم که روز جمعه، تهران و برخی شهرهای دیگر پویش وسیعی با نام "امام رضایی ها" ترتیب دادند که با استقبال گسترده مرردم روبرو شد. از این رو از تلاش های شهرداری تهران در برگزاری این جشن با شکوه و حاضران در این پویش معنوی قدردانی می کنیم.

چمران، همچنین در پیامی، پیروزی تیم ملی تکواندو کشور در بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در ویتنام را به ملت و کادر فنی و تکواندو کاران تبریک گفت و با ابراز خرسندی از این اتفاق، افزود: خوشحالیم که تیم ملی تکواندو ایران که ۸ سال قبل قهرمان آسیا، یک بار دیگر روی سکوی قهرمانی ایستاد و توانست مقتدرانه پرچم میهن عزیزمان ایران را در مجامع بین المللی به اهتزار درآورد.

وی در پایان ضمن ابراز انزجار از ادامه جنایت ها و بمباران های وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه و محکوم کردن حمایت های همه جانبه امریکا و غرب در مجامع بین المللی و ارسال تسلیحات نظامی برای قتل عام بیشتر فلسطینی ها، عنوان کرد:

مزمان با این کشتارها شاهد بیداری مردمی و گسترش جنبش بزرگ دانشجویی در سرتا سر جهان، به خصوص در کشورهایی که دولت های آنها از جمله، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا و... حامی رژیم منحوسی همچون اسرائیل جنایتکار هستند؛ شکل گرفته و حالا به یک نهضت بزرگ تبدیل شده است. اما متأسفانه همین دولت ها، به بدترین شکل ممکن و خشن ترین رفتارها با این دانشجویان، اساتید و حامیان فلسطین برخورد می کنند  که این اتفاق نشان دهنده عمق فاجعه و سقوط اخلاقی اروپایی هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: امیدواریم این بیداری جهانی و برکت خون های شهدای غزه منتج به پیروزی نهایی مقاومت اسلامی و مردم فلسطین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha