کد خبر 250966
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱

هفته بیست و ششم لیگ برتر؛

نبردهای قهرمانی و بقا در بالا و پایین لیگ/ قهرمان در قائمشهر مشخص می‌شود؟

نبردهای قهرمانی و بقا در بالا و پایین لیگ/ قهرمان در قائمشهر مشخص می‌شود؟

هفته بیست و ششم لیگ برتر تقابل‌های حساس و تعیین کننده‌ای در دل خود دارد که در این بین بازی پرسولیس با نساجی در قائمشهر و استقلال در خانه برابر ذوب‌آهن، اوج هیجان‌های دیدارهای این هفته را رقم می‌زند.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ هفته بیست و ششم از بیست و سومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر ایران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری پیگیری می‌شود و تیم‌های مدعی قهرمانی و تیم‌هایی که برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند، هفته سختی را پیش‌رو دارند. در این بین رقابت دو تیم نساجی و پرسپولیس که یکی برابر قهرمانی و دیگری برای بقا در قائمشهر به میدان می‌روند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

البته با توجه به اینکه استقلال هم دو هفته دیگر باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود، وضعیت رقابت دو تیم بالانشین سرخابی برای رسیدن به قهرمانی، شاید در شهر نساجی مشخص شود و این شهر و تیم نساجی بتواند تاثیر مستقیمی در معرفی قهرمان این فصل داشته باشد.

در زیر به بررسی 8 دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر می‌پردازیم:

گل‌گهر سیرجان - شمس آذر قزوین 

شاید کم اهمیت‌ترین بازی هفته باشد که به دلیل دخیل نبودنش در مناسبات بالا و پایین جدول در یک روز جداگانه برگزار می‌شود. تیم‌های همسایه ششم و هفتم جدولی که نه خطر سقوط را احساس می‌کنند نه شانس کسب سهمیه دارند و از اینجا به بعد لیگ برایشان حکم حفظ اعتبار را خواهد داشت. شاید همین استرس نداشتن باعث شود بازی زیبایی را از شاگردان دقیقی و اوزوندیس شاهد باشیم. 

پیکان تهران - آلومینوم اراک

یک دیدار نسبتاً کم اهمیت دیگر این بار میان دو تیم نیمه دوم جدول با این تفاوت که ممکن است پیکان رده دوازدهمی در صورت تداوم نتایج ضعیف به جمع گزینه‌های سقوط اضافه شود. آلومینیوم از آن سو دهم جدول است و جایگاه مستحکمی دارد و شاید بخواهد با برتری خارج از خانه مقابل پیکان آن را بالا بکشد و تک رقمی شود. این بازی هم به دلیل آرامش نسبی دو تیم می‌تواند جذاب از آب دربیاید. 

سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان 

یک طرف تیم بالای جدولی است که اگر شانس قهرمانی را برایش از دست رفته ببینیم حداقل می‌تواند به کسب سهمیه امیدوار باشد و در سوی دیگر میدان آبی‌های خوزستان که برای ماندن می‌جنگند و سه امتیاز دشوار خارج از خانه در این بازی برایشان از نان شب هم واجب‌تر است. بازی با تیم‌هایی مثل استقلال خوزستان در این شرایط خیلی سخت است و باید دید شاگردان پورموسوی بسته به نیاز مبرمشان به سه امتیاز این مسابقه دست به بازی انتحاری می‌زنند یا کمی چاشنی احتیاط در پیش خواهند گرفت. سپاهان هم البته نمی‌خواهد امتیاز بدهد و جایگاه سوم جدولی خودش را به خطر بیاندازد. 

نساجی مازندران - پرسپولیس تهران 

یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته که یک طرفش نساجی در حال سقوط است و دیگری پرسپولیسی که آخرین فرصت‌هایش را برای رسیدن به صدر جدول و قهرمانی تجربه می‌کند. بازی به شدت حساس و تعیین کننده است و هیچ‌ یک از دو تیم نمی‌خواهند امتیاز از دست بدهند چرا که ممکن است سرنوشت بدی را در فصل جاری بابت همین یک بازی برای خودشان رقم بزنند. پرسپولیس قصد دارد پیروز شود و منتظر لغزش استقلال باشد تا جایش را در صدر جدول بگیرد و نساجی هم یک امتیاز با استقلال خوزستان فاصله دارد و حاشیه امن کافی برای خودش نمی‌بیند. 

ملوان انزلی - هوادار تهران

این بازی را هم می‌توان یکی از بازی‌های کم اهمیت هفته در نظر گرفت چرا که هوادار رده یازدهمی چندان خطر سقوط را احساس نمی‌کند و ملوان هم شانس زیادی برای اضافه شدن به چینش کسب سهمیه ندارد. هرچند هر دو تیم روی کاغذ امکان اضافه شدن به مناسبات بالا و پایین جدول را دارند. با توجه به وضعیت خوب ملوان در جدول و امتیاز میزبانی در این دیدار شانس این تیم برای پیروزی بیشتر است. باید دید تقابل شاگردان تارتار و شجاعی به کجا ختم خواهد شد. 

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان

خوش شانسی صنعت نفت بازی مقابل تیم میانه جدولی است که برد و باخت این بازی تاثیری در سرنوشتش نخواهد داشت. وضعیت نفتی‌ها خیلی بغرنج است و آخرین فرصت‌هایشان را برای فرار از منطقه سقوط تجربه می‌کنند و هر نتیجه‌ای جز پیروزی در این بازی می‌تواند آنها را به لبه پرتگاه بکشاند.

فولاد خوزستان - تراکتور تبریز 

این دیدار از جذاب‌ترین بازی‌های هفته خواهد بود چرا که یک طرفش فولاد در حال سقوط است و در طرف دیگر ماجرا تراکتوری قرار دارد که در تلاش است تا جای سپاهان را در رتبه سوم جدول بگیرد و شانس کسب سهمیه آسیایی خود را بالا ببرد. فولاد با وجود امتیاز میزبانی شرایط خوبی ندارد و کارش مقابل شاگردان پاکو خمز بسیار دشوار است. اگر تراکتور در این بازی امتیاز دهد ممکن است شانس سوم شدن خودش را هم از دست بدهد. 

استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان

و اما مهم‌ترین بازی هفته که یک طرف آن صدرنشین حال حاضر لیگ برتر است. استقلالی‌ها هفته به هفته به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شوند و این هفته هم روی کاغذ بازی چندان سختی نخواهند داشت. ذوب آهن رتبه هشتمی انگیزه جدولی برای این مسابقه ندارد و استقلال اگر قصد دارد قهرمان شود نباید مشکلی در این بازی داشته باشد. از سوی دیگر شاید آرامش ذوبی‌ها یقه استقلال را در این مقطع بگیرد و آنها را غافلگیر کند. چشم امید پرسپولیس هم به این بازی است. 

نبردهای قهرمانی و بقا در بالا و پایین لیگ

​​​​​

نبردهای قهرمانی و بقا در بالا و پایین لیگ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha