کد خبر 249565
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳

«حیات» گزارش می‌دهد؛

مراسم آئین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها با حضور خاندوزی و هاشمی

مراسم آئین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها با حضور خاندوزی و هاشمی

مراسم آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپوس به بخش خصوصی با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ آیین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در ساختمان وزارت اقتصاد آغاز شد.

در این مراسم کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی سازی، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، علی خطیر، مدیرعامل استقلال، مهدی محمدنبی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مصطفی زارعی، رییس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال حضور دارند.

زارعی: AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در آئین واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیزی جا دارد بابت این واگذاری تبریک می گویم. فکر می‌کنم یک بیماری چهل ساله درمان شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی در آینده در انتظار دو باشگاه باشد.

او افزود: در جهان، صنعت ورزش چیزی نزدیک به دو درصد از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهد. کشورهای حاشیه ما قرار است سه درصد اختصاص دهد. لازم است کشور ما هم روی این موضوع سرمایه گذاری لازم کند.

زارعی در ادامه تاکید کرد: بعد از ارسال اسناد واگذاری دو باشگاه با AFC هماهنگی های لازم صورت گرفت که مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت و خوشبختانه دیگر مشکلی نیست. امیدوارم بقیه نواقص هم برطرف شود تا دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

وی تاکید کرد: روز گذشته یک جلسه چهار ساعته با مسئولان سازمان لیگ و شرکت توسعه داشتیم تا اتفاقات خوبی برای ورزشگاه آزادی هم رخ بدهد. 

بازیان: امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد

ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مراسم آئین واگذاری مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه مسئولان مربوطه، امروز قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید.

او ادامه داد: امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد. بعد از ۸ بار مزایده، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی، همسو با وزارت ورزش و جوانان با نگاهی همه جانبه با یک اراده کمتر از دو ماه، این واگذاری را به ثمر رساند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: گام اول واگذاری و مردمی سازی دو باشگاه در دولت سیزدهم انجام شد و اگر این اتفاق رخ نمی‌داد، شاید به این زودی دو باشگاه واگذار نمی‌شدند. یک کنسرسیوم نفتی شامل سهامداران هلدینگ خلیج فارس اعلام آمادگی برای مالکیت ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال کرد و در ادامه مالکیت این باشگاه را در اختیار گرفت. مشخصات قیمت و اقساط مربوطه قبلاً اعلام شده و به استحضار عموم خواهد رسید. خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی و هاشمی وزیر ورزش و جوانان پیگیر لحظه به لحظه این انتقال بودند.

هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی که امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: ۳۵ سال است که سابقه حضور در ورزش کشور را داشته‌ام و می‌توانم بگویم امروز بهترین روز من در ورزش بوده و واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در تاریخ ورزش ایران است.

وی در ادامه صحبت هایش پیرامون اهمیت واگذاری سرخابی ها گفت: دو باشگاه بزرگ و مردمی استقلال و پرسپولیس، مورد توجه تمام افکار عمومی است و مردم با پیروزی آنها خوشحال و با شکست این دو تیم ناراحت می شوند. مردم ایران با این دو باشگاه زندگی می کنند. 

او افزود: فوتبال امروزی یک صنعت است. یکی از ظرفیت های بسیار خوبی که ایجاد شده، ظرفیت بالای این دو باشگاه ورزشی است و تشکر می کنم از همه عزیزانی که در این راه به ما کمک کردند. اینجا جا دارد از شخص رییس جمهور که انصافا اگر حضور نداشتند و تاکید های فراوانی در این خصوص نمی کردند شاید این اتفاق بزرگ امروز رخ نمی داد تشکر کنم. همچنین شخص خاندونزی وزیر امور اقتصاد و دارایی و بازاریان رییس سازمان خصوصی سازی و همکارانشان کمک های زیادی را به ما کردند.

خاندوزی: اتفاق ناشدنیِ 20 ساله امروز محقق شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: همکاری و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل ناشدنی به نظر می‌رسد. اتفاق به ظاهر ناشدنی ۲۰ ساله امروز محقق شد.

وی افزود: یادمان نرفته که در رابطه با موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس چه می‌گفتند و واگذاری را امری ناشدنی نشان می‌دادند اما شاهد هستیم که امروز در ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با یک همدلی جمعی، رسماً این دو باشگاه واگذار شدند.

خاندوزی تصریح کرد: دولت سیزدهم دولت خاتمه دادن به پروژه‌های ناتمام است و امروز در حوزه واگذاری دو باشگاه ریشه دار و مردمی یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام به سرانجام رسید.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه امروز به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیردولتی اراده جدی داریم، گفت: اینکه در اسفند ۱۴۰۰ موضوع بورسی شدن و افزایش سرمایه این دو باشگاه مطرح شد و به تبع این مشارکت مردم مساله شفافیت در عملکردها و پاسخگویی مدیران و انضباط مالی که باید از تاریکخانه‌ها بیرون می‌آمد و در معرض نظر کارشناسان قرار می‌گرفت، گام اولی بود که رخ داد. در وزارت اقتصاد اصرار داریم مقدمات ورود بخش‌های دیگری که همچنان در بازار سرمایه وارد نشده‌اند را فراهم کنیم.

وی افزود: در حال مذاکره با وزارت نفت هستیم تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان یک شرکت بزرگ اقتصاد ایران وارد بورس کنیم. همچنین با وزارت صمت وارد مذاکره شدیم تا بسیاری از پروژه ه ای جذاب معدنی کشور را برای جذب مشارکت مردمی فراخوان کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha