کد خبر 244250
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

مدیرکل حقوقی بنیاد شهید با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

ارائه مشاوره حقوقی در ۱۳۰۰ میز خدمت به مردم و ایثارگران در هفته شهید

ارائه مشاوره حقوقی در ۱۳۰۰ میز خدمت به مردم و ایثارگران در هفته شهید

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیش بینی ما برگزاری هزار میز خدمت در طول هفته شهید بود و تاکنون طبق آمار ۱۳۰۰ میز خدمت برگزار شد که در این زمینه از ایده‌آل خود نیز فراتر رفتیم.

حمید توسلی، مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در غرفه حیات در نمایشگاه آخرین دستاوردها و اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در هفته بزرگداشت مقام شهید در معاونت حقوقی و امور مجلس تصمیم بر آن شد تا حداقل هزار میز خدمت حقوقی و معاضدت قضایی در سطح کشور به ارائه خدمات بپردازند. این میزهای خدمت در مراکز استانها و در سطح استان با پراکندگی خوبی روبرو هستند تا جامعه ایثارگری و مردم بتوانند از مشاوره های حقوقی و معاضدت قضایی رایگان بهره ببرند.

وی ادامه داد: برای این فرآیند از مرکز وکلای قوه قضاییه کمک گرفته شد و همکاری بسیار خوبی در این راستا با بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت؛ همچنین از ظرفیت وکلای استانهای مرکز وکلا، ظرفیت ادارات معاضدت کانون های وکلا و خود کانون های وکلا به عنوان وکلای غیرمعاضدتی، وکلای ایثارگر و بسیج حقوقدانان برای ارائه خدمات در میزهای خدمت استفاده شد.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: پیش بینی ما برگزاری هزار میز خدمت در طول هفته بود و تاکنون طبق آمار ۱۳۰۰ میز خدمت برگزار شد که در این زمینه از ایده آل خود نیز فراتر رفتیم. همچنین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اعلام کردیم که مخاطب این خدمت فقط ایثارگران نیستند بلکه بنیاد شهید بعنوان نهاد متولی ایثارگری و مروج فرهنگ ایثار و شهادت، در راستای این موضوع به افراد عادی هم مشاوره می دهد و نیمی از مشاوره گیرندگان غیرایثارگران بودند که در مساجد، بقاع متبرکه، حرم شاهچراغ، نمازهای جمعه و... از خدمات بهره بردند. در واقع فردا که روز شهید و اول ماه مبارک رمضان است این میزهای خدمت ادامه دارند و در گلزار شهدا و مساجد به مشاوره می پردازند.

توسلی گفت: مدیران ارشد دستگاه قضایی در سطح استانی و کشوری در کنار مشاوران حضور داشته و در راستای سهولت امور مراجعان اقداماتی در چارچوب قوانین انجام می دادند. در سطح کشور این میزهای خدمت از طریق مشاور امور ایثارگران قوه قضاییه در محل ساختمان قوه قضاییه برگزار و مدیران ارشد دستگاه قضا حضور داشته و به ایثارگران خدمات دادند. ما نیز در راستای پرونده های قضایی که برای جامعه ایثارگری وجود داشت، اقداماتی انجام دادیم. امیدواریم این همکاری در سال آینده ادامه داشته و فصل نوینی در حیات معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد به وجود بیاید.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha