کد خبر 238878
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

معاون وزیر کار تشریح کرد؛

جزئیات افزایش یارانه ها از بهمن ماه

جزئیات افزایش یارانه ها از بهمن ماه

معاون وزیر رفاه و امور اقتصادی وزیر کار در مورد جزئیات افزایش یارانه ها از بهمن ماه توضیح داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار امروز (دوشنبه ۱۶ بهمن) در نشست خبری با موضوع اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی (فجرانه) گفت: قرار است از بهمن ماه یارانه کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یابد. این طرح یارانه ای تنها تا ۲۰ اردیبهشت اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: افراد تنها یک ماه برای استفاده از یارانه جدید فرصت دارند و اگر مردم خرید نکنند یارانه جدید قابل ذخیره شدن برای ماه بعد نیست.

معاون رفاه وزیر کار با بیان اینکه مردم برای استفاده از این یارانه می‌توانند به فروشگاه های زنجیره ای متصل به این طرح مراجعه و خرید خود را انجام دهند، گفت: ۲۱۱ هزار فروشگاه در حال حاضر به این طرح متصل‌اند. مردم برای شناسایی این فروشگاه ها برنامه کاربردی شما را نصب کنند و آدرس فروشگاه ها را بیایند.

آیا همه افراد یارانه‌بگیر می‌توانند خرید کنند؟

معاون رفاه وزیر کار گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند برای خرید ۱۱ قلم کالا به فروشگاه ها مراجعه کنند و سایر اعضای خانوار این امکان را ندارند.

اگر عابربانک خود را فراموش کردید با کد اعتباری از یارانه استفاده کنید

عسگریان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر سرپرست خانوار عابربانک خود را فراموش کند آیا می‌تواند از کارت دیگری از یارانه خرید کند؟ گفت: بله، سرپرست خانوار می تواند از برنامه کاربردی شما و یا با استفاده از کد دستوری ستاره ۵۰۰ ستاره ۱۴۶۳ مربع کد اعتباری بگیرد و خرید ۱۱ قلم کالا را با یارانه انجام دهد.

سبد خرید یارانه ۲۲۰ هزار تومانی

معاون وزیر رفاه در مورد ۱۱ قلم کالایی که در این طرح مشمول یارانه می‌شود، گفت: این ۱۱ قلم عبارت است از: شیر کم چرب ۳ لیتر، پنیر بسته ۴۰۰ گرمی یک بسته یواف، برنج ۲ کیلو، قند و شکر نیم کیلو، گوشت قرمز نیم کیلو، ماست کم چرب دبه ۲.۵ کیلویی، روغن مایع یک بسته ۸۱۰ گرمی، ماکارونی ۷۰۰ گرمی، تخم‌مرغ یک کیلو، گوشت مرغ یک کیلو.

عسگریان ادامه داد: این ۱۱ قلم به ازای هر یارانه‌بگیر است.

آغاز واریز یارانه ۲۲۰ هزار تومانی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار با بیان اینکه یارانه جدید از فردا واریز می‌شود، گفت: به طور مثال، یک خانوار ۳ نفره اگر دهک ۱ تا ۷ باشد مشمول یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی است.

عسگریان افزود: یک خانواده سه نفره می‌تواند سه سبد از ۱۱ قلم خریداری کند. خانوارها برای اطلاع از باقی مانده اعتبار خود برای خرید می توانند به برنامه کاربردی شما پنجره اعتبارات مراجعه کنند.

تغییرات دهک‌بندی هر ۶ ماه یک بار

معاون وزیر کار گفت: اعمال تغییرات دهک‌بندی‌ها ۶ ماه یک بار در پایگاه رفاه ایرانیان انجام می‌شود.

عسگریان در مورد کف بودجه افزایش یارانه‌ها گفت: کف بودجه یارانه کالابرگ ۲۲۰ هزار تومانی، ۲۰ همت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این طرح تورم زا نیست؟ گفت: خیر، از این به بعد طرح های جدید یارانه ای، اعتباری است و تورم زا نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha