کد خبر 236214
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست راه اندازی می شود

شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست راه اندازی می شود

مدیر کل تشکل های ایثارگری ومشارکت های مردمی تأکید کرد: تشکل های ایثارگری در بهبود شاخص های محیط زیست در کشور می توانند با گفتمان سازی، شبکه سازی و جریان سازی به طور مؤثر نقش آفرینی و مشارکت نمایند

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ رحیم نریمانی در همایش توانمند سازی تشکل ها با عنوان محیط زیست پاک و توسعه پایدار در پرتو مشارکت ایثارگران در بابلسر از راه اندازی شبکه خادم یاران ایثارگر محیط زیست خبر داد و تصریح کرد: جامعه شاهد وایثارگر کشور با بیش از سه ونیم میلیون نفر می توانند در زمینه محیط زیست وتغییر شیوه ی بهره برداری وتعامل با محیط زیست در شرایط کنونی دغدغه سازی نمایند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در رتبه بندی جهانی در حوزه محیط زیست نزولی بودیم افزود: جامعه شاهد و ایثارگر باتعهد و مسئولیت پذیری باال در همه ی حوزه ها نقش آفرینی می کنند وبا شناسایی مسائل ومشکالت کشورداری بهبود ورفع مشکالت میدان داری می کنند.

نریمانی با تأکید بر اینکه ما امروز میراثدار حماسه آفرینی، اقتدار،عزت آفرینی شهدا و ایثارگران هستیم افزود نسل امروز نیز در خصوص محیط زیست در قبال نسل آینده مسئول است وآیندگان نحوه ی رفتار ما با طبیعت را قضاوت خواهند نمود. 

 وی به الگو ومدل توسعه یافتگی در کشورهای پیشرفته اشاره کرد وگفت: اکثر کشور های توسعه یافته در تاریخ خودشان جنگ را تجربه کرده اند اما بعداز جنگ از همگرایی و انسجام ملی جنگ برای عمران،آبادانی و پیشرفت کشورمان بهره برده اند.

مدیر کل تشکل های ایثارگری و مشارکت های مردمی، توسعه پایدار و همه جانبه را الزمه پیشرفت ایران اسالمی برشمردند و افزودند بدون توجه به زیر ساخت های محیط زیست کشور هرگونه توسعه یافتگی در آینده کشور را دچار بحران خواهد نمود.

 وی نقش تشکل های شاهد و ایثارگر را فرهنگ سازی،گفتمان سازی،آگاه سازی و جریان سازی ملی و بین المللی در حوزه محیط زیست اعالم کردو افزود با نگاه تحولی که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران به بنیاد دارند بعد از این ظرفیت های تشکلهای شاهد و ایثارگران کشور در حل بحران ها و مسائل مختلف کشور بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha