کد خبر 235546
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی

نحوه اعتراض به قطع یارانه نقدی

با قطع یارانه ۵۰ هزار نفر در دی ماه، در حال حاضر سوال مردم این است که چگونه می توانند به قطع یارانه خود اعتراض کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ گلایه و اعتراض مردم به قطع یارانه معیشتی در دی ماه در حالی بالا گرفته که یکی از سوالات این گروه این است که چگونه می توانند به این موضوع اعتراض کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا با چگونگی اعتراض به قطع یارانه و استعلام دهک بندی آشنا شوید. 

راحت ترین روش استعلام از طریق کد ملی است

استعلام از طریق کد ملی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای فهم این موضوع است؛ برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می‌توانند دهک درآمدی خانوار خود را تشخیص دهند و بدانند در کدام یک از دهک‌های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سرپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

راه دوم از مسیر تلفن است

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است.

به گزارش «حیات»؛ مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز جایگاهی برای اعتراض به این موضوع در نظر گرفته است. بنابراین می توانید برای اعتراض به قطع یارانه خود از این مسیرها اقدام کنید. 

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha