کد خبر 233412
۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

حیات گزارش می‌دهد؛

۹ دی، روز بصیرت و پیوند امت با ولایت

۹ دی، روز بصیرت و پیوند امت با ولایت

۹ دی سال ۱۳۸۸، روزی تاریخی در ایران بود که مردم با حضور خود در خیابان‌ها، فتنه‌گران را سرکوب کردند و بار دیگر وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی  حیات؛ ۹ دی سال ۱۳۸۸، روزی تاریخی در ایران بود که مردم با حضور خود در خیابان‌ها، فتنه‌گران را سرکوب کردند و بار دیگر وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند. در سال ۸۸ و در پی برگزاری انتخابات خرداد ماه، آشوب‌های خیابانی در تهران و دیگر نقاط کشور شکل گرفت. با وجود حضور بی نظیر مردم در پای صندوق‌های رأی، اعتراضات گسترده به فتنه و آشوب خیابانی منجر شد و این فرصت را از کشور و نظام سلب کرد که در مجامع بین المللی از این حمایت بی‌چون و چرای مردم از کشور و نظام بهره ببرند و اقتدار کشور اسلامی ایران را بیش از پیش به رخ جهانیان بکشانند؛ این آشوب‌ها و اغتشاشات ناشی از آن حتی سبب شد بسیاری از این فرصت استفاده کنند و به نفع اهداف خود بهره ببرند. هر چند بعدها آنچه در پس پرده پنهان بود، نمایان شد و دست دشمن قسم خورده‌ای رو شد که سالها برای رسیدن به این روزها و آشوب ها و اغتشاشات برنامه ریزی کرده بود.

شاید علت اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی را بتوان به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا و جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم نسبت داد آنجا که دشمن تصور نمی کرد سبب قلیان احساسات عاشورائیان شود. هتک حرمت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آن‌ها به ارزش‌ها و اعتقادات  جامعه اسلامی از جمله امام حسین (ع) و عاشورا معتقد نبودند و روز عزای حسینی را به جشن تبدیل و به صفوف نماز عزاداران حمله کردند و شعارهایی دادند که خود گویای این بود که این مسئله از جای دیگری آب می‌خورد و آنها  با نظام اسلامی  و اصل ولایت سر جنگ دارند.

نکته دوم در شکل گیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط کسانی بود که پیروز انتخابات نبودند به واقع این صورت مسئله بود و واقعیت چیز دیگری بود. کسانی که در انتخابات شرکت نکرده بودند و یا اگر هم رأی دادند، مقصود دیگری داشتند، قصدشان انتخاب رئیس جمهور نبود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده اند که فضای سیاسی ایران در همة زمینه‌ها برای بهره برداری و عملیاتی کردن الگوهایی، چون انقلاب رنگی آماده است. این اعتراضات که از سوی برخی رسانه‌های غربی و معاند نیز حمایت می‌شد، در برخی موارد به خشونت کشیده شد.

اساساً، فتنه ۸۸ توطئه‌ای بود که از سوی دشمنان ایران، به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی، طراحی شده بود. هدف این توطئه، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

در این شرایط، رهبر معظم انقلاب اسلامی، با صدور بیانیه‌ای، مردم را به حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند. این بیانیه، نقطه عطفی در تحولات آن روزها بود و مردم ایران را به صحنه آورد.

این روز، میلیون‌ها نفر از مردم ایران در سراسر کشور، با حضور در خیابان‌ها، خشم و نفرت خود را از فتنه‌گران و کسانی که زمینه‌ساز توطئه دشمنان این سرزمین بودند، به نمایش گذاشتند. این راهپیمایی، با حضور گسترده جوانان، زنان و مردان از همه اقشار جامعه، نشان از بصیرت و ولایتمداری مردم ایران داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سخنرانی خود در این راهپیمایی، فتنه‌گران را «مهره‌های دشمنان» دانستند و فرمودند: «این فتنه، فتنه‌ای بود که دشمنان به راه انداخته بودند و به دنبال آن بودند که نظام جمهوری اسلامی را براندازند.»

حماسه ۹ دی، نقش مهمی در حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران داشت و نشان داد که مردم ایران، هرگز اجازه نخواهند داد که دشمنان، به آرمان‌های انقلاب اسلامی دست یابند. این حماسه، یادآور این واقعیت است که مردم ایران، همواره پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی هستند و در برابر هرگونه فتنه و توطئه‌ای، ایستادگی خواهند کرد.

حماسه ۹ دی، دارای ابعاد مختلفی است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

بعد سیاسی: حماسه ۹ دی، نشان داد که مردم ایران، همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و اجازه نخواهند داد که دشمنان، این نظام را براندازند.

بعد اجتماعی: حماسه ۹ دی، نشان داد که مردم ایران، دارای وحدت و همدلی هستند و در برابر هرگونه فتنه و توطئه‌ای، متحد خواهند شد.

بعد فرهنگی: حماسه ۹ دی، نشان داد که مردم ایران، دارای بصیرت و آگاهی هستند و اجازه نخواهند داد که دشمنان، آنها را فریب دهند.

در نهایت، حماسه ۹ دی، یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که نقش مهمی در حفظ نظام جمهوری اسلامی داشته است. باید در روزی که به نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شده است این مهم بار دیگر به جهانیان عرضه شود که ملت ایران تمام قد پای ایمان و اعتقادات و شعائر و هنجارهای دینی خود ایستاده اند و به کسی هم اجازه دخالت نمی دهند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha