کد خبر 232376
۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

هرجا مردم وارد عرصه شوند مشکلات برطرف خواهد شد/ دولت و مردم از هم جدا نیستند

هرجا مردم وارد عرصه شوند مشکلات برطرف خواهد شد/ دولت و مردم از هم جدا نیستند

معاون رئیس جمهور گفت: در همه امور ما اگر خودمان را مسئول بدانیم گشایش رخ می‌دهد، اقتصاد را هم خود مردم می‌توانند درست کنند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، معاون رییس جمهور در دیدار با علما، روحانیون و مسئولان شهرستان آق قلا اظهار داشت: بنده افتخار دارم به عنوان نماینده آقای رییس جمهور خدمت شما رسیدم و عرض سلام دارم و انصافاً جناب دکتر رییسی خودشان را خادم مردم می‌دانند و مسایل مردم به خصوص طبقه مستضعف برایشان دغدغه است و سفرهای مکرر ایشان گواه این موضوع است. بالاخره رییس جمهور هم یک انسان مثل بقیه انسان‌هاست ولی وقتی در سن میانسالی رنج سفرهای متعدد را به جان می‌خرد نشان از دغدغه مند بودن ایشان دارد.

وی افزود: وقتی از تلویزیون اینها را نگاه می‌کنیم ساده به نظر می‌رسد که ایشان از سفر مسکو می‌آیند و چند ساعت بعد در البرز هستند ولی در واقع اینها در عمل ما می‌دانیم چقدر سخت است ولی ایشان در کنار مردم ماندن را دغدغه خودش می‌داند. وقتی چند نفر از معاونین و هیات دولت به یک شهرستان اعزام می‌شوند نشان از این دارد که همه نقاط ایران و تک تک آحاد ملت مورد توجه و عزیز هستند. این بر اساس یک باور ملی و دینی و نگاه به قانون اساسی ماست و بر اساس نگاه به وصایای امام راحل است.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: آموخته‌های ما از امام راحل نشان می‌دهد که هیچ عدلی در جامعه محقق نمی‌شود مگر با اراده مردم. اراده الهی فوق اراده هاست ولی محل تحقق آن در اراده مردمی است. مردم باید حق را بخواهند و آن را عملی کنند و در مسیر آن تلاش و مجاهدت کنند. تحقق دین خدا بدون زحمت صورت نمی‌گیرد و هیچ هدفی هم بدون زحمت محقق نمی‌شود ولو هدف مالی. برای همین اهداف متعالی هم نیاز به در صحنه بودن مردم دارد.

قاضی زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی به معنای اسلام خواهی است. جمهور انتخاب کرده اسلام را بخواهد. چه در قوانین و دستورالعمل‌هایش و چه در مدیران و سایر مواردش. همه اینها به این می‌رسد که دولت و مردم از هم جدا نیستند. دولت مردم هستند و مردم دولت. وقتی اراده ملت در یک امری صورت می‌پذیرد در دولت و مجلس خودش را نشان می‌دهد و دوگانگی وجود ندارد. در همه امور ما اگر خودمان را مسئول بدانیم گشایش رخ می‌دهد. اقتصاد را هم خود مردم می‌توانند درست کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت در امور کلی می‌تواند مسایل را دنبال کند. خیلی از اموری که به آن اشاره می‌شود از این دست است. ولی خیلی از امور باید در خود منطقه حل شود و با پشتیبانی و همت مردم. سیاست‌های کلی مثل عدالت سرزمینی در دست دولت است و امور جزیی در دل خود منطقه حل شود. برای مثال در کاهش آسیب‌های اجتماعی یا مسأله اشتغال کار عموم مردم است. بله بعضی از سرمایه‌گذاری های بزرگ در حوزه اقتصاد باید به دست دولت انجام شود. اما کارآفرین کسی است باید اشتغال ایجاد کند و کارآفرین وارداتی به درد نمی‌خورد چرا که با هر اتفاقی ممکن است منصرف شود ولی کارآفرین بومی نسبت به منطقه زندگی خودش عرق دارد. کار ما در این بخش پشتیبانی است و امور اجرایی در این بخش بر عهده خود مردم است. خصوصا این دولت شعارش دولت مردمی است و می‌گوید امور را به کمک خود مردم می‌خواهم برطرف کنم.  مردم و متولیان منطقه فکر و برنامه‌ریزی و راهکار را پیدا می‌کنند و برای پشتیبانی سراغ دولت می‌روند و می‌گویند تسهیلات یا مجوز و... میخواهیم.

وی در پایان گفت: مسایلی که مطرح شد ثبت و ضبط شد و مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت و تاکید بیشتر روی گسترش زیرساخت‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال بود و در جلسات مطرح خواهد شد و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha