کد خبر 231344
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

حماس: هدف گرفتن خبرنگاران مانع پوشش جنایات صهیونیست‌ها نخواهد شد

حماس: هدف گرفتن خبرنگاران مانع پوشش جنایات صهیونیست‌ها نخواهد شد

در پی شهادت یک خبرنگار دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جنبش حماس گفت، این اقدام صهیونیست‌ها در پوشش جنایات آن توسط خبرنگاران بی‌تاثیر است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: هدف قرار دادن عمدی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فلسطینی توسط رژیم اشغالگر، در ایجاد رعب و وحشت و دلسردی آنها از پوشش خبری جنایات فجیع و جنگ نسل‌کشی شبانه‌روزی که علیه ملت ما انجام می‌دهد، موفق نخواهد بود.

حماس همچنین خواستار محکوم کردن این اقدام و بازخواست و محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش علیه خبرنگاران شد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که منابع محلی گزارش دادند، عبدالکریم عوده، روزنامه‌نگار در بمباران غزه توسط اشغالگران به شهادت رسید. به این ترتیب تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۸۷ تن افزایش یافت.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات منجر به آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر سه‌شنبه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۱۲ تن رسیده است. این وزارتخانه همچنین از افزایش شمار مجروحان به بیش از ۵۰ هزار تن خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha