به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه آئین بهرهبرداری از زیرگذر کوهک و راستگرد گلها در جمع خبرنگاران گفت: ما به کیفیسازی و برقیسازی نیز توجه ویژه داریم. مسیری برای شهر تهران هموار شده که دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از داخل کشور خریداری کنیم.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۰۰ دستگاه برقی است، افزود: برنامه بر سه هزار دستگاه بود که تا امروز قرارداد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه منعقد شده و علاوه بر این دو هزار دستگاه اتوبوس نیز وارد خواهد شد. امروز سه هزار دستگاه اتوبوس داریم؛ همانطور که گفتیم برای دو هزار و ۵۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شده و ماهانه و به تدریج وارد ناوگان میشود و عملاً میزان اتوبوسهای فعال در شهر به حد نصابی میرسد که بیسابقه است.
شهردار تهران با بیان اینکه نوسازی ونها و تاکسیها نیز به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری است، ادامه داد: در همین راستا اراده رئیس جمهور و همراهی وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر نیرو و با حمایت وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی باعث شد گامهای بلندی را امسال و در ۶ ماه ابتدایی سال آینده برداریم.
وی در این خصوص اضافه کرد: این امر وقتی در کنار عملیاتی شدن قرارداد واردات ۷۹۱ واگن از چین، تفاهم ۲۸۰ واگن دیگر و همچنین تولید ۱۱۳ واگن ملی قرار گیرد، نوید بخش آیندهای متفاوت با شرایط فعلی برای ماست که در کاهش آلودگی هوا نیز اثرگذار خواهد بود.
زاکانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اخبار منتشر شده در رابطه با عدم ثبت رقم ۱۷ هزار میلیارد تومان در سامانه شفافیت با اعلام اینکه ما در شهرداری سه سرفصل داریم که شامل تخصیص منابع، اجرای پروژهها و ثبت منابع در چارچوبهای مالی است، یادآور شد: از ابتدای سال مسیری جهش وار را پیش میبریم و این ۱۷ هزار میلیارد تومان فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار با گام سوم یعنی ثبت اعتبار پروژهها در سامانههای مالی است؛ به همین دلیل در طول سال مالی دولت و دستگاههای اجرایی پایان اردیبهشت ماه را برای نشستن هزینه در حسابها مشخص میشود.
وی با بیان اینکه باید برای کسانی که به اذهان مردم آسیب میزنند، تاسف خورد؛ افزود: برخی با ذوقزدگی این موضوع را مطرح کردند در حالی که ۱۷ هزار میلیارد تومان برای پروژهها هزینه شده و در حسابها مشخص خواهد شد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه برخی پیش پرداختهای لازم برای پروژهها در قالب همان ۱۷ هزار میلیارد تومان است، گفت: برای خط ۱۰ مترو تا امروز چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش پرداخت و کارکرد انجام دادیم و یا برای خرید اتوبوس از همین منبع پرداخت کردهایم که هنوز به هزینه ننشسته است. در مجموع امیدواریم این اقدامات دستخوش امور سیاسی قرار نگیرد.
نظر شما