کد خبر 230048
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

سازمان ملل:

بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند

بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد جمعیت غزه، مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «اونروا» طی بیانی ه‌ای اعلام کرد که به‌ دلیل حملات اشغالگران قدس به غزه حدود ۱.۹ میلیون نفر یعنی معادل بیش از ۸۰ درصد جمعیت این منطقه مجبور به ترک خانه‌ های خود شده‌ اند.

در این بیانیه تصریح شده است که از ۷ اکتبر تا به حال ۱۱۱ نفر از پرسنل اونروا در غزه در حملات صهیونیست های اشغالگر کشته شده و از ۲ دسامبر نیز ۱.۲ میلیون فلسطینی به مراکز اونروا پناه برده‌ اند.

در بیانیه فوق اعلام شده است: ارتش اسرائیل از ۷ اکتبر تاکنون ۱۱۷ بار به مراکز اونروا حمله کرده که ۳۰ واحد از آنها به‌طور مستقیم هدف قرار گرفته و ۵۵ واحد دیگر نیز آسیب دیده‌ اند.

حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اشغالگران ۵۶ مرکز درمانی را به طور کامل ویران کرده اند و ۳۵ نفر از کادر درمانی را بازداشت کرده اند. شمار شهیدان از ابتدای جنگ تاکنون به ۱۵۸۹۹ نفر رسیده است. شمار مجروحان نیز از ابتدای جنگ تاکنون به ۴۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: هفتاد درصد از قربانیان حمله رژیم صهیونیستی را کودکان و زنان تشکیل می دهند. ما خواهان مصون ماندن بیمارستانها و کادر درمانی از گزند حملات هستیم. خواهان ایجاد گذرگاه امن ورود کمکهای بهداشتی و سوخت و خروج مجروحان هستیم. از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می خواهیم که به منظور آزادی کادر درمانی از زندان های اشغالگران فشار بیاورند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه از قطع کامل خدمات ارتباطی در شهر غزه و شمال باریکه غزه به علت آسیب دیدن شبکه ارتباطاتی خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha