کد خبر 229953
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پرسپولیس - الدحیل؛ آلوده‌ترین بازی آسیایی

پرسپولیس - الدحیل؛ آلوده‌ترین بازی آسیایی

پرسپولیس در دیداری سرنوشت ساز به مصاف الدحیل قطر می‌رود و این بازی سرنوشت صعود سرخپوشان تهرانی را تعیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به هفته پایانی خودش رسید و تیم فوتبال پرسپولیس هم در گروه E مسابقات از ساعت 19:30 فردا سه شنبه به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت و در ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگرانش پذیرای این تیم قطری خواهد بود.

طی قوانین صعود لیگ قهرمانان آسیا که در این دوره دستخوش تغییراتی شده است و همه تیم‌های دوم گروه ها صعود نخواهند کرد، تنها سه تیم برتری که جایگاه دوم گروه‌های A تا E را به دست آورده‌اند راهی مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند شد و دو تیم دیگری که به رتبه دوم رسیده‌اند، با ادامه رقابت‌ها وداع خواهند کرد و بنابر این سرخپوشان هنوز تکلیفشان برای رفتن به دور بعدی مسابقات مشخص نیست.

پرسپولیس در بازی رفت توانست الدحیل را در قطر شکست دهد و زمینه اخراج هرنان کرسپو را از هدایت این تیم فراهم کرد. اکنون تیم الدحیل با گالتیه سرمربی جدیدش در ورزشگاه آزادی به میدان می آید و مقابل چشم هواداران پرشمار و پرشور پرسپولیس کار سختی خواهد داشت. گالتیه ۵۶ ساله سرمربی اسبق پاری سن ژرمن حالا مقابل یحیی گل محمدی و شاگردانش قرار می گیرد و باید دید این مربی گرانقیمت فرانسوی چه تغییراتی در شیوه بازی الدحیل ایجاد خواهد کرد ولی پرسپولیس نباید مقابل الدحیل امتیاز از دست بدهد. 

الدحیل در حال حاضر با 4 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و شانسی برای صعود ندارد و انگیزه زیادی برای این مسابقه ندارد ولی می‌خواهد از اعتبارش دفاع کند. این تیم سه باخت دارد که دو شکست مقابل النصر عربستان و یک باخت هم از پرسپولیس متحمل شده است. پرسپولیس اما 8 امتیازی است و تساوی بد موقع مقابل استقلال تاجیکستان کار این تیم را برای صعود دشوار کرده است. در حال حاضر تیم‌های پاختاکور ازبکستان و شارجه امارات رقیب های اصلی پرسپولیس برای صعود هستند.

این دیدار تحت تاثیر آلودگی هوای تهران قرار دارد و حتی صحبت‌هایی از تعویق زمان آن مطرح شد ولی در نهایت AFC تصمیم گرفت در موعد مقرر برگزار شود.

غایبین دو تیم

وحید امیری به احتمال فراوان در بازی فردا شب به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود اما سعید صادقی که از ابتدا در ترکیب تیم قرار خواهد گرفت. امید عالیشاه هم شاید به ترکیب اصلی برگردد. شهاب زاهدی با 4 گل زده بهترین گلزن سرخپوشان است. در آنسوی میدان فیلیپ کوتینیو، روبن سمدو و ادمیلسون جونیور  سه ستاره سرشناس الدحیل به دلیل مصدومیت و محرومیت مقابل پرسپولیس غایب خواهند بود. پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل الدحیل می‌تواند جشن صعود را با حضور هوادارانش برگزار کند.

برنامه مسابقات و جدول گروه E

پرسپولیس - الدحیل؛ جشن صعود ارتش سرخ در تهران؟!

جدول گروه

پرسپولیس - الدحیل؛ جشن صعود ارتش سرخ در تهران؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha