کد خبر 229774
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳

امیرعبداللهیان: همکاری‌های ایران با آژانس در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت

امیرعبداللهیان: همکاری‌های ایران با آژانس در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت

در گفت و گوی تلفنی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین درخصوص آخرین تحولات غزه و همکاری های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی  با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار کرد : ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شود و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و  کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از این گفت و گو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha