کد خبر 228450
۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

قاضی‌زاده هاشمی خبر داد؛

مقدمات تنظیم لایحه ایثار اجتماعی در حال پیگیری است

مقدمات تنظیم لایحه ایثار اجتماعی در حال پیگیری است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری لایحه ایثار اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت پرونده شهدای سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسئله احراز شهادت محیط‌بانان با موضوع شهادت و به موجب قانون است؛ به این معنا که فردی که به شهادت می رسد، حتما در یک مقاتله ای باشد و گاهی به این شکل نیست.

وی افزود: گاهی این حادثه، کاملا مسلحانه نیست. به طور مثال، مواردی مانند تعقیب و گریز فرق دارد. چنین مواردی کمی مشکل قانونی ایجاد کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما در حال حاضر با دوستان مان در سازمان محیط زیست و سازمان های دیگر که نیروی داوطلب داریم، مقدمات تنظیم یک لایحه تحت عنوان «ایثار اجتماعی» را داریم دنبال می کنیم تا اگر نتوانیم عنوان شهید به بعضی از این عزیزان بدهیم، بتوانیم برخی از خدماتی که به خانواده معظم ایثارگران و شهدا داده می شود تحت عناوین دیگر به خانواده این عزیزان سرایت پیدا کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر ما پرونده باز دیگری در بنیاد شهید نداریم یعنی ۱۲۰ عزیز شهیدی که از حفاظت محیط زیست احراز شده اند ۱۰ نفر از آنها شهید جنگ تحمیلی بوده اند و بقیه شهدای محیط زیست هستند که احراز و تعیین تکلیف شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha