کد خبر 228127
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

جزئیات مصوبه افزایش سن بازنشستگی از زبان رئیس کمیسیون اجتماعی + فیلم

جزئیات مصوبه افزایش سن بازنشستگی از زبان رئیس کمیسیون اجتماعی + فیلم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش سن بازنشستگی گفت: با توجه به اینکه ما در بند "یک" بحث شرایط سنی و شرایط سابقه را لحاظ کرده ایم مردم و رسانه ها دیگر نگران نباشند.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت؛ از مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش سن بازنشستگی برداشتهای مختلفی شده است در حالی که در این بند قانونی برای آنهایی که ۲ سال مانده به موعد بازنشستگی آنها هیچگونه تغییری اعمال نمی شود و این تغییرات جزئی برای افرادی است که بیشتر از ۲ سال به بازنشستگی دارند. 

وی ادامه داد: با  توجه به اینکه ما در بند یک بحث شرایط سنی و شرایط سابقه را لحاظ کرده ایم، دیگر مردم و رسانه ها نگران نباشند. شرایط به اینصورت است که برای مردان سن ۶۲ سال با ۳۵ سال سابقه و برای زنان سن ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه لحاظ شده است که به محض اینکه به این شرایط برسند بازنشسته می شوند. 

اسماعیلی افزود: طبق تبصره ۶ اگر کسی خودش مایل به بازنشستگی بود تکیه به قانون نیاز نیست و می تواند بازنشسته شود در واقع فرد با رضایت خودش بدون موعد مقرر و بدون لحاظ بند ۲ تا ۴ می تواند بازنشسته شود. یعنی با ۳۰ سال سابقه هم می توان بازنشسته شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha