کد خبر 227210
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

معاون استانداری مازندران:

مبارزه با فساد اولویت مهم دولت سیزدهم است

مبارزه با فساد اولویت مهم دولت سیزدهم است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: مبارزه با فساد اداری در دستگاه اجرایی و برخورد قاطع با متخلفان اولویت کاری مهم در دولت مردمی سیزدهم در استان است.

‍به گزارش گروه استان‌های حیات، امید محبی روز چهارشنبه در دوره آموزشی آشنایی با نظام رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری افزود: آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشورمان مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی را به عنوان یک رکن اصلی در نظام اداری کشور در راس اقدامات خود قرار داده است و بی شک برای تحقق این مهم علاوه بر به کارگیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود، از هیچ تلاش و کوششی نیز دریع نمی شود.

وی با بیان اینکه زیبنده نظام اسلامی نیست که حتی یک مورد فساد و تخلف اداری صورت گیرد، اظهار داشت: کمترین عارضه تخلف اداری، کاهش سرمایه اجتماعی مردم و بی اعتمادی آنان به نظام و دولت است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نارضایتی مردم از مسئولان به علت تخلفات و یا احساس تخلف در نظام اداری است، خاطرنشان کرد: اگر نظام اداری را به شکل فرآیندی اصلاح نکنیم. زمینه های بروز تخلفات نیز کاهش نخواهد یافت و باید با عملکرد و اقدمات خود این نگرش منفی مردم را تغییر دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: تا زمانی که خودمان به عنوان مسئول خدمات مطلوبی به مردم ارایه ندهیم، نباید انتظار داشته باشیم تا مردم نیز نسبت به عملکرد برخی کارکنان دولت دیدگاه مثبتی داشته باشند.

به گفته محبی، مسئولان دستگاه اجرایی، تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت به مردم را باید سرلوحه فعالیت های کاری خود قرار دهند و این مهم را ابتدا از خودشان آغاز کنند.

وی کاهش تخلفات اداری و تکریم ارباب رجوع توسط کارکنان دستگاه های اجرایی را به عنوان یکی از راه های اثرگذار افزایش اعتماد بین مردم و مسئولان نظام اسلامی عنوان و بر لزوم ضرورت تحقق این مهم تاکید کرد.

این مقام مسئول افزود: وزارت ارتباطات و فناوری با توجه به نوع و گستردگی فعالیت و خدمات، می تواند نقش مهم و اثرگذاری در این زمینه ایفا کند.

محبی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در هیات تخلفات اداری استانداری مازندران، بخش عمده ای از ارتکاب تخلفات، ناشی از جهل به قانون است، بیان کرد: طبق نظرسنجی صورت گرفته و براساس گزارش های تهیه شده در دستگاه قضایی کشور، علت زندانی شدن بسیاری از افراد ناشی از جهل به قانون بوده است.

وی گفت: آموزش در راستای صیانت از همکاران در دستگاه های اجرایی بسیار مهم و حیاتی است و این مهم باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha