کد خبر 226996
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

آزادی ۵۱۲ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

آزادی ۵۱۲ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۵۱۲ زندانی دارای شرایط با استفاده از ارفاقات قانونی از جمله آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو عمومی، تخفیف، قبولی اعسار و مرخصی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود برگشتند.

به گزارش گروه استان های حیات؛ منصور بیژنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: با هدف استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان، در جلسات متعدد کمیته‌های عفو استان با موافقت مراجع قضایی به زندانیان واجدالشرایط ، ارفاقات حقوقی داده می شود.

وی افزود: برنامه های قوه قضائیه شامل رسیدگی به وضعیت متهمان و محکومان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های قانونی با هدف کاهش تراکم جمعیت زندان ها صورت می گیرد که در این زمینه مسئولین قضایی استان از طریق بازدید چهره به چهره با زندانیان، تعیین و تکلیف متهمین تحت قرار، اعطای ارفاقات قضایی از جمله آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات، پذیرش اعسار، توسعه استفاده از نظام سیستم نیمه آزادی و پابند الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال به کار زندانیان واجد الشرایط اقدام می کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ارفاقات قضایی به زندانیانی تعلق می‌گیرد که دارای محکومیت‌های سنگین و خشن نبوده و وجود آنان نافی امنیت و آسایش مردم نباشد.

بیژنی تاکید کرد: امروز نگاه انسانی و اسلامی در زندان حاکم است و اصلاح، تربیت و بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه مدنظر سیاست های زندان در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: زندانبانی در نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که با مهرورزی و آموزش های فرهنگی و تربیتی شرایط بازگشت زندانیان را به جامعه فراهم کند.

سال گذشته در استان ۴۸۱ نفر محکوم دارای شرایط مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند و به هفت هزار و ۷۰۰ نفر زندانی واجد شرایط مرخصی داده شد.

همچنین سال گذشته با کمک واحد مددکاری ۳۸۵ زندانی پرونده شان مختومه و از زندان آزاد شدند.

۱۱۱ نفر زندانی در سال گذشته تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی گرفتند زیرا با این رویکرد کمتر دوباره به سمت جرم و جنایت کشیده می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha